V Európe predaj klesol o 7 % na 300.000 kusov, pričom Fínsko, Írsko a Holandsko viedli rebríček strát, zatiaľ čo Taliansko zaznamenalo po zavedení vládnych stimulov nárast predaja o 34 %.
Autor TASR
Londýn 12. júla (TASR) - Globálny predaj plne elektrických (EV) a plug-in hybridných vozidiel (PHEV) vzrástol v júni 2024 medziročne o 13 % vďaka zvýšenému dopytu v Číne, zatiaľ čo v Európe klesol. Uviedla to v piatok spoločnosť Rho Motion pre prieskum trhu. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Čína sa podieľala viac ako 60 % na celkovom predaji týchto vozidiel. Prispela k tomu rastúca dostupnosť elektrických áut a silný odbyt čínskej spoločnosti BYD, povedal dátový manažér Rho Motion Charles Lester.
Celosvetový predaj PHEV dosiahol v júni 1,4 milióna kusov, z toho 860.000 sa predalo v Číne, kde dopyt po nich medziročne vzrástol o 25 %, uviedol Lester.
V Európe predaj klesol o 7 % na 300.000 kusov, pričom Fínsko, Írsko a Holandsko viedli rebríček strát, zatiaľ čo Taliansko zaznamenalo po zavedení vládnych stimulov nárast predaja o 34 %.
V USA a Kanade vzrástol predaj PHEV v tom istom mesiaci o 6 % na 140.000 kusov.
"Celkový obraz je taký, že rok 2024 nezaznamená taký ambiciózny rast, v aký niektorí v tomto odvetví dúfali. Znížili sme naše prognózy o 5 % na 16,6 milióna predaných elektrických áut v tomto roku," uviedol Lester vo vyhlásení.
"Regionálne rozdiely sú dosť výrazné," dodal.
Dopyt po elektrických autách sa v uplynulých mesiacoch ochladil po dramatickom náraste v predchádzajúcich rokoch, pretože spotrebitelia čakajú, kedy sa dostanú na trh cenovo dostupnejšie modely a rozhodujú sa pre hybridné alternatívy.
EÚ minulý týždeň uvalila clá až do výšky 37,6 % na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne, čím sa zvýšilo napätie v jej vzťahoch s Pekingom.
Čína sa podieľala viac ako 60 % na celkovom predaji týchto vozidiel. Prispela k tomu rastúca dostupnosť elektrických áut a silný odbyt čínskej spoločnosti BYD, povedal dátový manažér Rho Motion Charles Lester.
Celosvetový predaj PHEV dosiahol v júni 1,4 milióna kusov, z toho 860.000 sa predalo v Číne, kde dopyt po nich medziročne vzrástol o 25 %, uviedol Lester.
V Európe predaj klesol o 7 % na 300.000 kusov, pričom Fínsko, Írsko a Holandsko viedli rebríček strát, zatiaľ čo Taliansko zaznamenalo po zavedení vládnych stimulov nárast predaja o 34 %.
V USA a Kanade vzrástol predaj PHEV v tom istom mesiaci o 6 % na 140.000 kusov.
"Celkový obraz je taký, že rok 2024 nezaznamená taký ambiciózny rast, v aký niektorí v tomto odvetví dúfali. Znížili sme naše prognózy o 5 % na 16,6 milióna predaných elektrických áut v tomto roku," uviedol Lester vo vyhlásení.
"Regionálne rozdiely sú dosť výrazné," dodal.
Dopyt po elektrických autách sa v uplynulých mesiacoch ochladil po dramatickom náraste v predchádzajúcich rokoch, pretože spotrebitelia čakajú, kedy sa dostanú na trh cenovo dostupnejšie modely a rozhodujú sa pre hybridné alternatívy.
EÚ minulý týždeň uvalila clá až do výšky 37,6 % na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne, čím sa zvýšilo napätie v jej vzťahoch s Pekingom.