Slabé výsledky z predaja zo západnej Európy vyrovnali odbytiská v USA, Číne a Rusku.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 16. novembra (TASR) - Globálny predaj nemeckého koncernu Volkswagen v októbri 2012 vzrástol medziročne o 14,6 % na 788.700 áut vďaka dobrému odbytu v USA, Číne a Rusku, ktorý automobilke pomohol eliminovať slabé výsledky zo západnej Európy.
Volkswagen dúfa, že jeho odbyt v západnej Európe pomôže znova naštartovať uvedenie novej v poradí už siedmej generácie Volkswagen Golf na trh.
Za prvých 10 mesiacov roka sa predaj áut vyrobených v závodoch Volkswagen zvýšil o 10 % na 7,5 milióna kusov, z toho na americkom trhu vzrástol o tretinu na 481.199 áut, v Číne stúpol takmer o 20 % na 2,26 milióna kusov a v Rusku o necelých 50 % na 262.200 áut. Ale na problematickom trhu v západnej Európe s vylúčením Nemecka klesol o 5,8 % na 1,57 milióna automobilov, zatiaľ čo na domácom nemeckom trhu sa znížil o 0,6 % na 501.300 kusov.
Volkswagen dúfa, že jeho odbyt v západnej Európe pomôže znova naštartovať uvedenie novej v poradí už siedmej generácie Volkswagen Golf na trh.
Za prvých 10 mesiacov roka sa predaj áut vyrobených v závodoch Volkswagen zvýšil o 10 % na 7,5 milióna kusov, z toho na americkom trhu vzrástol o tretinu na 481.199 áut, v Číne stúpol takmer o 20 % na 2,26 milióna kusov a v Rusku o necelých 50 % na 262.200 áut. Ale na problematickom trhu v západnej Európe s vylúčením Nemecka klesol o 5,8 % na 1,57 milióna automobilov, zatiaľ čo na domácom nemeckom trhu sa znížil o 0,6 % na 501.300 kusov.