Grécko, ktoré je ôsmym najväčším leteckým trhom v Európe, sprivatizovalo svoje letiská, v snahe úplne sa zotaviť z ôsmich rokov recesie.
Autor TASR
Atény 25. júna (TASR) - Grécko potrebuje investovať, aby zabezpečilo životaschopnosť svojho systému riadenia letovej prevádzky. A prijať viac letových dispečerov, aby zredukovalo meškania počas letnej sezóny. Uviedli to v utorok predstavitelia Medzinárodného združenia leteckých dopravcov (IATA).
Podľa IATA Grécko musí upraviť letiskové poplatky a tiež rozšíriť kapacity terminálov a letiskových dráh s cieľom maximalizovať potenciál svojho odvetvia leteckej dopravy, ktoré prispieva k hrubému domácemu produktu (HDP) približne 17,8 miliardy eur alebo 10,2 %.
„Letecká doprava je kľúčovým motorom gréckeho hospodárstva. Jej potenciál je obrovský, ale na jeho uvoľnenie je potrebné zoberať sa týmito odporúčaniami,“ povedal novinárom generálny riaditeľ združenia Alexandre de Juniac.
Grécko, ktoré je ôsmym najväčším leteckým trhom v Európe, sprivatizovalo svoje letiská, v snahe úplne sa zotaviť z ôsmich rokov recesie. Letecké spojenie s krajinou sa od roku 2013 do minulého roka zvýšilo o 106 %.
„Letiskové poplatky zahŕňajú vysoké koncesionárske poplatky a nie sú stanovené na základe zdravých ekonomických regulačných princípov, ale sú založené na koncesonárskych zmluvách,“ uviedla IATA.
V roku 2017 prešlo cez grécke letiská približne 25,5 milióna cestujúcich a 73.000 ton nákladu. Podľa IATA krajina potrebuje nové terminály a dráhy, aby dokázala pokryť budúce zvýšenie dopytu po leteckej doprave.
Združenie leteckých spoločností odhaduje, že v nasledujúcich 20 rokoch vzrastie počet cestujúcich v Grécku o 33,1 %, ak krajina bude presadzovať "správnu politiku". Celkovo môže odvetvie leteckej dopravy v tom istom období vzrásť najmenej o 35 %.
Podľa IATA Grécko musí upraviť letiskové poplatky a tiež rozšíriť kapacity terminálov a letiskových dráh s cieľom maximalizovať potenciál svojho odvetvia leteckej dopravy, ktoré prispieva k hrubému domácemu produktu (HDP) približne 17,8 miliardy eur alebo 10,2 %.
„Letecká doprava je kľúčovým motorom gréckeho hospodárstva. Jej potenciál je obrovský, ale na jeho uvoľnenie je potrebné zoberať sa týmito odporúčaniami,“ povedal novinárom generálny riaditeľ združenia Alexandre de Juniac.
Grécko, ktoré je ôsmym najväčším leteckým trhom v Európe, sprivatizovalo svoje letiská, v snahe úplne sa zotaviť z ôsmich rokov recesie. Letecké spojenie s krajinou sa od roku 2013 do minulého roka zvýšilo o 106 %.
„Letiskové poplatky zahŕňajú vysoké koncesionárske poplatky a nie sú stanovené na základe zdravých ekonomických regulačných princípov, ale sú založené na koncesonárskych zmluvách,“ uviedla IATA.
V roku 2017 prešlo cez grécke letiská približne 25,5 milióna cestujúcich a 73.000 ton nákladu. Podľa IATA krajina potrebuje nové terminály a dráhy, aby dokázala pokryť budúce zvýšenie dopytu po leteckej doprave.
Združenie leteckých spoločností odhaduje, že v nasledujúcich 20 rokoch vzrastie počet cestujúcich v Grécku o 33,1 %, ak krajina bude presadzovať "správnu politiku". Celkovo môže odvetvie leteckej dopravy v tom istom období vzrásť najmenej o 35 %.