Habeck prichádza do Číny v piatok, týždeň po tom, ako Európska komisia (EK) oznámila, že od júla zavedie mimoriadne clá až do výšky 38,1 % na dovážané čínske elektrické vozidlá.
Autor TASR
Berlín 21. júna (TASR) - Nemecký minister hospodárstva Robert Habeck nepredpokladá, že jeho návšteva Číny prinesie dohodu o vyriešení obchodných sporov medzi Pekingom a Európskou úniou (EÚ). Habeck prichádza do Číny v piatok, týždeň po tom, ako Európska komisia (EK) oznámila, že od júla zavedie mimoriadne clá až do výšky 38,1 % na dovážané čínske elektrické vozidlá. TASR o tom informuje na základe správ agentúr Reuters a DPA.
"Nevidíme veľké príležitosti," povedal Habeck. Minister pripustil, že hlas Nemecka ako najväčšej európskej ekonomiky má mimoriadnu váhu, dodal však, že nemôže vyjednávať v mene Únie. Rokovania s Čínou sú v kompetencii EK, dodal minister, pričom vyjadril nádej, že EÚ a Čína v blízkej budúcnosti začnú rozhovory s cieľom nájsť prijateľné riešenie sporov. "Ak k tomu môže prispieť moja cesta, bolo by to dobré," uzavrel Habeck.
Komisia svoje rozhodnutie o zavedení antidumpingových ciel odôvodnila snahou bojovať proti nadmerným čínskym dotáciám. Čínski výrobcovia automobilov na krok Komisie reagovali výzvou, aby vláda v Pekingu zvýšila clá na vozidlá so spaľovacími motormi dovážané z EÚ.
Čínske ministerstvo obchodu zase vo štvrtok (20. 6.) oznámilo, že zvažuje zavedenie dočasných antidumpingových ciel na dovoz bravčového mäsa z EÚ. Čína v roku 2023 doviezla bravčové mäso v hodnote približne 5,6 miliardy eur. Podľa údajov čínskej colnej správy za viac ako polovicu tohto objemu zodpovedala EÚ.
"Nevidíme veľké príležitosti," povedal Habeck. Minister pripustil, že hlas Nemecka ako najväčšej európskej ekonomiky má mimoriadnu váhu, dodal však, že nemôže vyjednávať v mene Únie. Rokovania s Čínou sú v kompetencii EK, dodal minister, pričom vyjadril nádej, že EÚ a Čína v blízkej budúcnosti začnú rozhovory s cieľom nájsť prijateľné riešenie sporov. "Ak k tomu môže prispieť moja cesta, bolo by to dobré," uzavrel Habeck.
Komisia svoje rozhodnutie o zavedení antidumpingových ciel odôvodnila snahou bojovať proti nadmerným čínskym dotáciám. Čínski výrobcovia automobilov na krok Komisie reagovali výzvou, aby vláda v Pekingu zvýšila clá na vozidlá so spaľovacími motormi dovážané z EÚ.
Čínske ministerstvo obchodu zase vo štvrtok (20. 6.) oznámilo, že zvažuje zavedenie dočasných antidumpingových ciel na dovoz bravčového mäsa z EÚ. Čína v roku 2023 doviezla bravčové mäso v hodnote približne 5,6 miliardy eur. Podľa údajov čínskej colnej správy za viac ako polovicu tohto objemu zodpovedala EÚ.