Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávajú koncom leta.
Autor TASR
Prešov 4. júla (TASR) - Projekt prípravy druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1 sa okrem iných dôležitých diaľničných ťahov nachádza v aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry. TASR o tom informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
"Pre druhý profil D1 Beharovce - Branisko máme aktuálne vyhlásený tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Štúdia má ukázať najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1. Zákazka obsahuje aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už ukázali, že výstavba ľavej rúry bude môcť prebiehať počas prevádzky pravej tunelovej rúry," povedala Žgravčáková.
Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávajú koncom leta. "V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania," doplnila Žgravčáková.
Tunel Branisko s dĺžkou takmer piatich kilometrov je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. V prevádzke je od roku 2003 a priemerne cezeň za 24 hodín prejde 16.000 vozidiel. Je súčasťou úseku D1 Beharovce - Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho cestného ťahu E50.
"Pre druhý profil D1 Beharovce - Branisko máme aktuálne vyhlásený tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Štúdia má ukázať najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1. Zákazka obsahuje aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už ukázali, že výstavba ľavej rúry bude môcť prebiehať počas prevádzky pravej tunelovej rúry," povedala Žgravčáková.
Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávajú koncom leta. "V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania," doplnila Žgravčáková.
Tunel Branisko s dĺžkou takmer piatich kilometrov je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. V prevádzke je od roku 2003 a priemerne cezeň za 24 hodín prejde 16.000 vozidiel. Je súčasťou úseku D1 Beharovce - Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho cestného ťahu E50.