Priemerná hodnota internetových objednávok je takmer identická v medziročnom porovnaní a aktuálne je na úrovni 65 eur.
Autor TASR
Bratislava 14. júla (TASR) - Slovenský internetový predaj (e-commerce) je v tomto roku stabilne na vzostupe a po počiatočnom raste na úrovni štyroch percent v prvom kvartáli stúpol o päť percent aj v druhom štvrťroku. Do popredia sa dostávajú nové kategórie internetového predaja, zatiaľ čo tradičné stagnujú. Informoval o tom internetový portál Heureka vo svojej pravidelnej analýze eCommerce Insider.
"V e-commerce prebieha ďalšia konsolidácia online trhu. Výraznejší rast je brzdený poklesom vo veľkých kategóriách, ako sú notebooky, granule pre psov či proteíny. Rastú však nové kategórie, ktoré pred pár rokmi skoro nikto v online prostredí nepoznal - klimatizácie, markízy či doplnky stravy. Niektoré e-shopy dokonca rastú dvojciferne," uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař.
Priemerná hodnota internetových objednávok je takmer identická v medziročnom porovnaní a aktuálne je na úrovni 65 eur. "Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy podporujú aj menšie nákupy," priblížil Chmelař. Uviedol taktiež, že slovenské internetové obchody dosahujú výnimočné výsledky a spokojnosť zákazníkov dosahuje 95,5 %.
Vývoj online nakupovania v treťom kvartáli sa podľa odborníka nedá presne predpovedať. "Tretí kvartál roka nepatrí medzi objemovo silné, a preto bude mať najväčší vplyv spotrebiteľská nálada po skončení letných prázdnin. E-commerce na Slovensku má veľký priestor rásť, zabrzdiť ho môžu len obavy spotrebiteľov, ktorí z dôvodu viacerých kríz v ostatnom období dlhodobo odkladajú väčšie nákupy a nakupujú oveľa zodpovednejšie či menej impulzívne," uzavrel generálny riaditeľ.
"V e-commerce prebieha ďalšia konsolidácia online trhu. Výraznejší rast je brzdený poklesom vo veľkých kategóriách, ako sú notebooky, granule pre psov či proteíny. Rastú však nové kategórie, ktoré pred pár rokmi skoro nikto v online prostredí nepoznal - klimatizácie, markízy či doplnky stravy. Niektoré e-shopy dokonca rastú dvojciferne," uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař.
Priemerná hodnota internetových objednávok je takmer identická v medziročnom porovnaní a aktuálne je na úrovni 65 eur. "Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy podporujú aj menšie nákupy," priblížil Chmelař. Uviedol taktiež, že slovenské internetové obchody dosahujú výnimočné výsledky a spokojnosť zákazníkov dosahuje 95,5 %.
Vývoj online nakupovania v treťom kvartáli sa podľa odborníka nedá presne predpovedať. "Tretí kvartál roka nepatrí medzi objemovo silné, a preto bude mať najväčší vplyv spotrebiteľská nálada po skončení letných prázdnin. E-commerce na Slovensku má veľký priestor rásť, zabrzdiť ho môžu len obavy spotrebiteľov, ktorí z dôvodu viacerých kríz v ostatnom období dlhodobo odkladajú väčšie nákupy a nakupujú oveľa zodpovednejšie či menej impulzívne," uzavrel generálny riaditeľ.