Napriek čiastočným úspechom a zlepšeniam v oblasti železníc je podľa Hlasu-SD alarmujúci stav potrebného a nevyhnutného dofinancovania investičných projektov železničnej infraštruktúry.
Autor TASR
Bratislava 4. januára (TASR) – Činnosti Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR v roku 2021 považuje opozičný Hlas-SD za nedostatočné. Pozitívne však hodnotí otvorenie a uvedenie do prevádzky niekoľkých úsekov nadradenej cestnej infraštruktúry a čiastočné čerpanie finančných prostriedkov z európskych štrukturálnych a investičných fondov. V súvislosti s hodnotením fungovania rezortu dopravy počas uplynulého roka to uviedol Hlas-SD.
Strana tvrdí, že ministerstvo nadväzuje na disproporciu vlády v oblasti prípravy a odbornej diskusie k legislatívnym predpisom. Podriadené subjekty ministerstva podľa Hlasu-SD trpia zásadným deficitom prípravy investičných projektov. V oblasti dôležitých infraštruktúrnych projektov vníma strana podstatný deficit manažérskych rozhodnutí, ale aj odbornú poddimenzovanosť prípravy a samotnej realizácie zo strany štátnych subjektov.
Za zlepšenie pre používateľov slovenských ciest za posledný rok však považuje napríklad čiastočné rekonštrukcie a opravy ciest a niektoré prijaté "minimalistické" legislatívne zmeny s dosahom na bezpečnosť vybraných účastníkov cestnej premávky.
Napriek čiastočným úspechom a zlepšeniam v oblasti železníc je podľa Hlasu-SD alarmujúci stav potrebného a nevyhnutného dofinancovania investičných projektov železničnej infraštruktúry a samotného fungovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Zásadnú absenciu vníma strana aj v oblasti legislatívnych predpisov nevyhnutných na riešenie súčasného stavu.
"V oblasti pomoci najviac zasiahnutého sektoru cestovného ruchu je SR považovaná za popredného lídra v negatívnom hodnotení, doposiaľ uskutočnené personálne zmeny (výmeny) v organizáciách podriadených ministerstvu sú nanajvýš zarážajúce, a to z pohľadu neodbornosti a profesionálnej negramotnosti a vecnej zaostalosti," dodala hovorkyňa mimoparlamentnej strany Patrícia Medveď Macíková.
Strana tvrdí, že ministerstvo nadväzuje na disproporciu vlády v oblasti prípravy a odbornej diskusie k legislatívnym predpisom. Podriadené subjekty ministerstva podľa Hlasu-SD trpia zásadným deficitom prípravy investičných projektov. V oblasti dôležitých infraštruktúrnych projektov vníma strana podstatný deficit manažérskych rozhodnutí, ale aj odbornú poddimenzovanosť prípravy a samotnej realizácie zo strany štátnych subjektov.
Za zlepšenie pre používateľov slovenských ciest za posledný rok však považuje napríklad čiastočné rekonštrukcie a opravy ciest a niektoré prijaté "minimalistické" legislatívne zmeny s dosahom na bezpečnosť vybraných účastníkov cestnej premávky.
Napriek čiastočným úspechom a zlepšeniam v oblasti železníc je podľa Hlasu-SD alarmujúci stav potrebného a nevyhnutného dofinancovania investičných projektov železničnej infraštruktúry a samotného fungovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Zásadnú absenciu vníma strana aj v oblasti legislatívnych predpisov nevyhnutných na riešenie súčasného stavu.
"V oblasti pomoci najviac zasiahnutého sektoru cestovného ruchu je SR považovaná za popredného lídra v negatívnom hodnotení, doposiaľ uskutočnené personálne zmeny (výmeny) v organizáciách podriadených ministerstvu sú nanajvýš zarážajúce, a to z pohľadu neodbornosti a profesionálnej negramotnosti a vecnej zaostalosti," dodala hovorkyňa mimoparlamentnej strany Patrícia Medveď Macíková.