Druhý najväčší maloobchodný odevný reťazec na svete oznámil odchod z ruského trhu pred desiatimi dňami.
Autor TASR
Moskva 28. júla (TASR) - Švédsky maloobchodný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) sa rozhodol, že svoje aktíva na ruskom trhu predá. Uviedlo to vo štvrtok ruské ministerstvo priemyslu a obchodu s tým, že v prípade kúpy biznisu zahraničným záujemcom by išlo pravdepodobne o firmu zo "spriatelenej krajiny". TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
"Predpokladáme, že prípadným kupcom bude ruská spoločnosť alebo podnik zo 'spriatelenej' krajiny. To znamená jednej z tých, ktoré na Rusko neuvalili sankcie," oznámilo ministerstvo.
Druhý najväčší maloobchodný odevný reťazec na svete oznámil odchod z ruského trhu pred desiatimi dňami. Ako vtedy povedala generálna riaditeľka spoločnosti Helena Helmerssonová, po dôslednom zvážení situácie je podľa vedenia firmy nemožné pokračovať v biznise na ruskom trhu. Dodala, že reťazec plánuje ešte na určitý čas otvoriť obchody v Rusku, aby vypredal zvyšné zásoby.
Dovtedy švédska firma svoje pôsobenie v Rusku iba pozastavila. Urobila tak už začiatkom marca, keď reagovala na útok Moskvy voči Ukrajine. Rusko bolo pritom pre H&M šiestym najväčším trhom a pred vojnou tam reťazec počet svojich obchodov zvyšoval, zatiaľ čo na iných trhoch počty prevádzok redukoval.
"Predpokladáme, že prípadným kupcom bude ruská spoločnosť alebo podnik zo 'spriatelenej' krajiny. To znamená jednej z tých, ktoré na Rusko neuvalili sankcie," oznámilo ministerstvo.
Druhý najväčší maloobchodný odevný reťazec na svete oznámil odchod z ruského trhu pred desiatimi dňami. Ako vtedy povedala generálna riaditeľka spoločnosti Helena Helmerssonová, po dôslednom zvážení situácie je podľa vedenia firmy nemožné pokračovať v biznise na ruskom trhu. Dodala, že reťazec plánuje ešte na určitý čas otvoriť obchody v Rusku, aby vypredal zvyšné zásoby.
Dovtedy švédska firma svoje pôsobenie v Rusku iba pozastavila. Urobila tak už začiatkom marca, keď reagovala na útok Moskvy voči Ukrajine. Rusko bolo pritom pre H&M šiestym najväčším trhom a pred vojnou tam reťazec počet svojich obchodov zvyšoval, zatiaľ čo na iných trhoch počty prevádzok redukoval.