Aj konkurenčné reťazce zápasia so slabším odbytom.
Autor TASR
Štokholm 16. mája (TASR) - Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v apríli slabší ako očakávaný rast predaja. Dôvodom bolo nezvyčajne chladné počasie na kľúčových trhoch, ktoré zabrzdilo predaj novej kolekcie na teplejšie dni. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Celkové tržby druhej najväčšej odevnej siete na svete (po španielskom Inditexe) v lokálnych menách v apríli vzrástli medziročne o 5 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, však očakávali, že sa zvýšia až o 9 %.
Aj konkurenčné reťazce zápasia so slabším odbytom a obávajú sa, že na príčine nie je len nepriaznivé počasie, ale aj spomaľovanie predaja na kľúčových trhoch.
Podľa údajov z Nemecka predaj H&M na tamojšom trhu, ktorý je najväčším trhom švédskeho reťazca, sa v apríli zvýšil len o 2 %.
Na druhej strane analytici pripomínajú, že mesačné výsledky v tomto ročnom období podliehajú veľkým výkyvom. A studené aprílové počasie v Európe označili za hlavný dôvod slabšieho predaja odevov. Očakávajú preto, že po oteplení sa dopyt po oblečení už tento mesiac zvýši.
H&M už minulý mesiac uviedol, že jeho marcové tržby sa zvýšili len o 2 % pre chladnú zimu a nepriaznivý termín veľkonočných sviatkov, ktoré pripadli na koniec marca. Tržby za celý 1. kvartál klesli najstrmšie za päť rokov. Prispel k tomu aj silný dolár.
Celkové tržby druhej najväčšej odevnej siete na svete (po španielskom Inditexe) v lokálnych menách v apríli vzrástli medziročne o 5 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, však očakávali, že sa zvýšia až o 9 %.
Aj konkurenčné reťazce zápasia so slabším odbytom a obávajú sa, že na príčine nie je len nepriaznivé počasie, ale aj spomaľovanie predaja na kľúčových trhoch.
Podľa údajov z Nemecka predaj H&M na tamojšom trhu, ktorý je najväčším trhom švédskeho reťazca, sa v apríli zvýšil len o 2 %.
Na druhej strane analytici pripomínajú, že mesačné výsledky v tomto ročnom období podliehajú veľkým výkyvom. A studené aprílové počasie v Európe označili za hlavný dôvod slabšieho predaja odevov. Očakávajú preto, že po oteplení sa dopyt po oblečení už tento mesiac zvýši.
H&M už minulý mesiac uviedol, že jeho marcové tržby sa zvýšili len o 2 % pre chladnú zimu a nepriaznivý termín veľkonočných sviatkov, ktoré pripadli na koniec marca. Tržby za celý 1. kvartál klesli najstrmšie za päť rokov. Prispel k tomu aj silný dolár.