Pre potraviny sa do predajní vyberajú skôr v ranných hodinách alebo takéto nákupy odkladajú až na popoludnie, kedy teploty trochu ustúpia.
Autor TASR
Bratislava 31. júla (TASR) – Vysoké teploty na Slovensku už ovplyvňujú aj nákupné správanie ľudí. Pre potraviny sa do predajní vyberajú skôr v ranných hodinách alebo takéto nákupy odkladajú až na popoludnie, kedy teploty trochu ustúpia.
"Zmenu cítiť tiež na víkendoch. Ľudia si viac nakúpia v piatok a víkendy už trávia mimo mesta, napríklad pri vode," opísala pre TASR marketingová manažérka spoločnosti Billa Martina Kovacs. Aj keď sú prevádzky obchodov klimatizované, ľuďom sa v nich nechce tráviť čas počas vysokých teplôt. "V horúčavách je tiež problém s prepravou potravín," doplnil analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Toto sú podľa neho hlavné atribúty, ktoré vplývajú na správanie ľudí.
Vysoké teploty prinášajú aj zmenu v sortimente výrobkov, ktoré nakupujúci vkladajú do košíkov. Najväčší záujem je podľa obchodníkov o nealkoholické nápoje či pivo. "Napríklad nárast predajov piva stúpol v priemere o takmer šestinu počas veľmi krátkeho obdobia," priblížil pre TASR Tomáš Ferenčák zo spoločnosti Tesco Stores SR.
Pri minerálkach a nealkoholických nápojov sa nárasty podľa jeho slov pohybovali medzi piatimi až desiatimi percentami. Slováci však nakupujú vo zvýšenej miere aj zmrzliny a tiež typicky letné ovocie, napríklad melóny, broskyne či marhule.
"Zmenu cítiť tiež na víkendoch. Ľudia si viac nakúpia v piatok a víkendy už trávia mimo mesta, napríklad pri vode," opísala pre TASR marketingová manažérka spoločnosti Billa Martina Kovacs. Aj keď sú prevádzky obchodov klimatizované, ľuďom sa v nich nechce tráviť čas počas vysokých teplôt. "V horúčavách je tiež problém s prepravou potravín," doplnil analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Toto sú podľa neho hlavné atribúty, ktoré vplývajú na správanie ľudí.
Vysoké teploty prinášajú aj zmenu v sortimente výrobkov, ktoré nakupujúci vkladajú do košíkov. Najväčší záujem je podľa obchodníkov o nealkoholické nápoje či pivo. "Napríklad nárast predajov piva stúpol v priemere o takmer šestinu počas veľmi krátkeho obdobia," priblížil pre TASR Tomáš Ferenčák zo spoločnosti Tesco Stores SR.
Pri minerálkach a nealkoholických nápojov sa nárasty podľa jeho slov pohybovali medzi piatimi až desiatimi percentami. Slováci však nakupujú vo zvýšenej miere aj zmrzliny a tiež typicky letné ovocie, napríklad melóny, broskyne či marhule.