Po prvej vlne pandémie vláda spustila kampaň na podporu miestneho cestovného ruchu, tieto aktivity však zastavil neskorší nástup druhej vlny pandémie.
Autor TASR
Tokio 19. marca (TASR) - Spotrebiteľské ceny v Japonsku klesli aj vo februári, piaty mesiac po sebe. Vývoj naďalej ovplyvňuje pandémia nového koronavírusu, ktorá tlačí na spotrebu. Poukázali na to v piatok zverejnené vládne údaje.
Spotrebiteľské ceny v Japonsku klesli vo februári medziročne o 0,4 % po 0,6-percentnom poklese v prvom mesiaci roka. Uviedlo to japonské ministerstvo vnútorných záležitostí.
Klesli výdavky na vzdelanie, dopravu aj na kultúru a rekreáciu. Ceny potravín sa vo februári nemenili, v januári zaznamenali mierny pokles o 0,1 %.
V porovnaní s januárom sa spotrebiteľské ceny zvýšili o 0,1 % a výrazne tak spomalili tempo rastu. Na začiatku roka zaznamenali rast o 0,6 %.
Aj jadrové ceny (bez započítania potravín) zaznamenali medziročne pokles o 0,4 %. Klesli tak siedmy mesiac po sebe. Na medzimesačnej báze sa jadrové ceny vo februári zvýšili o 0,1 %.
Za minulý rok klesli spotrebiteľské ceny v Japonsku v priemere o 0,2 %, čo predstavuje prvý celoročný pokles za posledné štyri roky, uviedla agentúra DPA. Po prvej vlne pandémie vláda spustila kampaň na podporu miestneho cestovného ruchu, tieto aktivity však zastavil neskorší nástup druhej vlny pandémie.
Spotrebiteľské ceny v Japonsku klesli vo februári medziročne o 0,4 % po 0,6-percentnom poklese v prvom mesiaci roka. Uviedlo to japonské ministerstvo vnútorných záležitostí.
Klesli výdavky na vzdelanie, dopravu aj na kultúru a rekreáciu. Ceny potravín sa vo februári nemenili, v januári zaznamenali mierny pokles o 0,1 %.
V porovnaní s januárom sa spotrebiteľské ceny zvýšili o 0,1 % a výrazne tak spomalili tempo rastu. Na začiatku roka zaznamenali rast o 0,6 %.
Aj jadrové ceny (bez započítania potravín) zaznamenali medziročne pokles o 0,4 %. Klesli tak siedmy mesiac po sebe. Na medzimesačnej báze sa jadrové ceny vo februári zvýšili o 0,1 %.
Za minulý rok klesli spotrebiteľské ceny v Japonsku v priemere o 0,2 %, čo predstavuje prvý celoročný pokles za posledné štyri roky, uviedla agentúra DPA. Po prvej vlne pandémie vláda spustila kampaň na podporu miestneho cestovného ruchu, tieto aktivity však zastavil neskorší nástup druhej vlny pandémie.