Na slovenskom trhu tvoria odhadom viac ako 40 % zo všetkých podnikateľských subjektov s pozitívnym trendom nárastu.
Autor TASR
Bratislava 15. januára (TASR) - Združenie podnikateľov Slovenska (ZPS) má v rámci jednej zo svojich ťažiskových činností za cieľ zlepšovať podnikateľské prostredie pre podnikanie vrátane podpory rodinných podnikov. S týmto zámerom založilo spoločne s ďalšími partnermi platformu pre rodinné podniky.
Malé a stredné podniky vrátane rodinných firiem, ako informovali zakladatelia platformy v stredu na stretnutí s médiami, sú kľúčovým pilierom slovenskej ekonomiky. Na slovenskom trhu tvoria odhadom viac ako 40 % zo všetkých podnikateľských subjektov s pozitívnym trendom nárastu.
Ako zdôraznila garantka projektu Tamara Gáliková, ZPS tak začalo pred rokom tvoriť koncept platformy s víziou stať sa v oblasti rodinného podnikania dôveryhodným, transparentným a dlhodobým partnerom pre všetky rodinné firmy na slovenskom trhu a podčiarknuť tak význam rodinného podnikania.
Podľa Gálikovej je hlavnou úlohou platformy v mene rodinných firiem presadzovať ich záujmy aj v oblasti legislatívy a vládnej podpornej politiky, aby rodinné firmy mohli dlhodobo a zodpovedne pôsobiť na slovenskom trhu, identifikovať problémy, ktoré sú špecifické pre rodinné firmy, pomáhať im hľadať riešenia, poskytovať prístup k poradenským službám a v neposlednom rade napomáhať k zvyšovaniu povedomia širšej verejnosti o význame rodinného podnikania pre ekonomiku a hľadať najúčinnejšie spôsoby, ako ho spoločensky oceniť.
ZPS pre tento účel uzatvorilo strategické partnerstvo so Slovak Business Agency, Fakultou podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity, poradenskými spoločnosťami Jenewein Group a RSM Consulting SK, ktoré sa dlhodobo venujú komplexnému poradenstvu pre slovenské rodinné firmy.
Malé a stredné podniky vrátane rodinných firiem, ako informovali zakladatelia platformy v stredu na stretnutí s médiami, sú kľúčovým pilierom slovenskej ekonomiky. Na slovenskom trhu tvoria odhadom viac ako 40 % zo všetkých podnikateľských subjektov s pozitívnym trendom nárastu.
Ako zdôraznila garantka projektu Tamara Gáliková, ZPS tak začalo pred rokom tvoriť koncept platformy s víziou stať sa v oblasti rodinného podnikania dôveryhodným, transparentným a dlhodobým partnerom pre všetky rodinné firmy na slovenskom trhu a podčiarknuť tak význam rodinného podnikania.
Podľa Gálikovej je hlavnou úlohou platformy v mene rodinných firiem presadzovať ich záujmy aj v oblasti legislatívy a vládnej podpornej politiky, aby rodinné firmy mohli dlhodobo a zodpovedne pôsobiť na slovenskom trhu, identifikovať problémy, ktoré sú špecifické pre rodinné firmy, pomáhať im hľadať riešenia, poskytovať prístup k poradenským službám a v neposlednom rade napomáhať k zvyšovaniu povedomia širšej verejnosti o význame rodinného podnikania pre ekonomiku a hľadať najúčinnejšie spôsoby, ako ho spoločensky oceniť.
ZPS pre tento účel uzatvorilo strategické partnerstvo so Slovak Business Agency, Fakultou podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity, poradenskými spoločnosťami Jenewein Group a RSM Consulting SK, ktoré sa dlhodobo venujú komplexnému poradenstvu pre slovenské rodinné firmy.