Zákazníci tak príliš nereagovali na protesty niektorých organizácií, že stavebnice určené špeciálne pre dievčatá podporujú rodové stereotypy.
Autor TASR
Kodaň 31. augusta (TASR) - Dánsky výrobca hračiek Lego zaznamenal za 1. polrok tohto roka medziročný rast zisku o 35 %.
Dôvodom bola nová séria hračiek určená špeciálne pre dievčatá, ktorá bola na trhu veľmi úspešná, napriek kritike voči výrobcovi, že tým zvyšuje rodové stereotypy.
Čistý zisk spoločnosti vzrástol za prvých šesť mesiacov na 2 miliardy dánskych korún (268,46 milióna eur) z 1,48 miliardy DKK v rovnakom období minulého roka.
Rodinná firma zároveň dodala, že tržby sa zvýšili o 24 % na 9,1 miliardy DKK.
Podľa spoločnosti sa pod vysoký rast podpísali stavebnice série LEGO Friends, ktorých sa v 1. polroku predalo dvakrát viac, než sa očakávalo.
Zákazníci tak príliš nereagovali na protesty niektorých organizácií, že stavebnice určené špeciálne pre dievčatá podporujú rodové stereotypy.
Dôvodom bola nová séria hračiek určená špeciálne pre dievčatá, ktorá bola na trhu veľmi úspešná, napriek kritike voči výrobcovi, že tým zvyšuje rodové stereotypy.
Čistý zisk spoločnosti vzrástol za prvých šesť mesiacov na 2 miliardy dánskych korún (268,46 milióna eur) z 1,48 miliardy DKK v rovnakom období minulého roka.
Rodinná firma zároveň dodala, že tržby sa zvýšili o 24 % na 9,1 miliardy DKK.
Podľa spoločnosti sa pod vysoký rast podpísali stavebnice série LEGO Friends, ktorých sa v 1. polroku predalo dvakrát viac, než sa očakávalo.
Zákazníci tak príliš nereagovali na protesty niektorých organizácií, že stavebnice určené špeciálne pre dievčatá podporujú rodové stereotypy.