To signalizuje, že koncernu Huawei sa darí zbavovať sa imidžu výrobcu lacných mobilov a zvyšovať svoj podiel na trhu technicky vyspelých telefónov pre náročnejšiu klientelu.
Autor TASR
Peking 27. októbra (TASR) - Čínsky technologický gigant Huawei Technologies zaznamenal v 3. kvartáli strmý nárast predaja smartfónov, medziročne až o 63 %. Prispel k tomu väčší odbyt drahších a technicky vyspelejších telefónov. To signalizuje, že koncernu Huawei sa darí zbavovať sa imidžu výrobcu lacných mobilov a zvyšovať svoj podiel na trhu technicky vyspelých telefónov pre náročnejšiu klientelu na úkor konkurenčných výrobcov Samsung Electronics a Apple. Informovala o tom agentúra Reuters.
Huawei, tretí najväčší výrobca smartfónov na svete z hľadiska objemu predaja, doručil klientom v 3. kvartáli 2015 celkovo 27,4 milióna týchto telefónov. V Číne pritom ich odbyt za tri mesiace do konca septembra vzrástol medziročne o 81 % a v Európe až o 98 %.
Zhruba tretina z predaných smartfónov boli technicky najvyspelejšie a najdrahšie modely a modely tzv. strednej triedy. Ich odbyt tak medziročne vzrástol o 25 %.
Huawei, ktorý aj na domácom trhu čelí veľkému konkurenčnému tlaku spoločností ako sú čínsky výrobca počítačov a smartfónov Lenovo Group a spoločnosť ZTE, za deväť mesiacov do začiatku januára do konca septembra predal na celom svete 75,6 milióna smartfónov.
Koncern zároveň oznámil, že v 4. kvartáli tohto roka očakáva ešte väčší nárast odbytu, keďže počas vianočnej nákupnej sezóny dopyt po mobilných telefónoch vrcholí. Huawei ale žiadne približné čísla nezverejnil. Dodal však, že je na najlepšej ceste dosiahnuť tento rok svoj cieľ, ktorým je predaj 100 miliónov mobilných telefónov.
Huawei, tretí najväčší výrobca smartfónov na svete z hľadiska objemu predaja, doručil klientom v 3. kvartáli 2015 celkovo 27,4 milióna týchto telefónov. V Číne pritom ich odbyt za tri mesiace do konca septembra vzrástol medziročne o 81 % a v Európe až o 98 %.
Zhruba tretina z predaných smartfónov boli technicky najvyspelejšie a najdrahšie modely a modely tzv. strednej triedy. Ich odbyt tak medziročne vzrástol o 25 %.
Huawei, ktorý aj na domácom trhu čelí veľkému konkurenčnému tlaku spoločností ako sú čínsky výrobca počítačov a smartfónov Lenovo Group a spoločnosť ZTE, za deväť mesiacov do začiatku januára do konca septembra predal na celom svete 75,6 milióna smartfónov.
Koncern zároveň oznámil, že v 4. kvartáli tohto roka očakáva ešte väčší nárast odbytu, keďže počas vianočnej nákupnej sezóny dopyt po mobilných telefónoch vrcholí. Huawei ale žiadne približné čísla nezverejnil. Dodal však, že je na najlepšej ceste dosiahnuť tento rok svoj cieľ, ktorým je predaj 100 miliónov mobilných telefónov.