Môžu za to spomaľovanie globálnej ekonomiky a čoraz väčšia konkurencia na svetovom trhu s autami.
Autor TASR
Soul 2. januára (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcérska spoločnosť Kia predpovedajú, že tempo rastu ich odbytu bolo v roku 2014 najslabšie za viac ako jednu dekádu. Môžu za to spomaľovanie globálnej ekonomiky a čoraz väčšia konkurencia na svetovom trhu s autami. Informovala o tom agentúra AP.
Koncern Hyundai, ktorý je piaty najväčší výrobca áut na svete, plánuje v roku 2015 zvýšiť odbyt oboch automobiliek na 8,2 milióna vozidiel. To predstavuje len 2,5-% nárast oproti vlaňajšiemu predaju, ktorý dosiahol zhruba 8 miliónov áut.
Na porovnanie, v predchádzajúcich dvoch rokoch 2012 a 2013 rástol odbyt celého koncernu v priemere o 4 % ročne. A do roku 2011 sa tempo rastu predaja zvyšovalo o dvojciferné číslo, keďže juhokórejskému koncernu sa podarilo udržať si klientov aj počas krízového roka 2008 vďaka uvedeniu nových modelov na trh. Napríklad v roku 2010 vyskočil odbyt Hyundai a Kia medziročne o 24 %. Pomohlo im pritom aj oslabenie juhokórejskej meny won.
Ale v roku 2012, keď won posilnil oproti japonskému jenu, sa tempo zvyšovania predaja oboch juhokórejských automobiliek spomalilo, k čomu prispela aj rastúca popularita zahraničných vozidiel na domácom kórejskom trhu. Aj séria menších technických problémov, pre ktoré obe firmy museli zvolať svoje vozidlá na kontroly do servisov, negatívne ovplyvnila ich predaj.
Vedenie koncernu si preto určilo za prioritu vylepšenie svojich modelov a posilnenie výskumu a vývoja. Koncern oznámil, že tento rok zvýši investície do úsporných ekologických technológií.
Koncern Hyundai, ktorý je piaty najväčší výrobca áut na svete, plánuje v roku 2015 zvýšiť odbyt oboch automobiliek na 8,2 milióna vozidiel. To predstavuje len 2,5-% nárast oproti vlaňajšiemu predaju, ktorý dosiahol zhruba 8 miliónov áut.
Na porovnanie, v predchádzajúcich dvoch rokoch 2012 a 2013 rástol odbyt celého koncernu v priemere o 4 % ročne. A do roku 2011 sa tempo rastu predaja zvyšovalo o dvojciferné číslo, keďže juhokórejskému koncernu sa podarilo udržať si klientov aj počas krízového roka 2008 vďaka uvedeniu nových modelov na trh. Napríklad v roku 2010 vyskočil odbyt Hyundai a Kia medziročne o 24 %. Pomohlo im pritom aj oslabenie juhokórejskej meny won.
Ale v roku 2012, keď won posilnil oproti japonskému jenu, sa tempo zvyšovania predaja oboch juhokórejských automobiliek spomalilo, k čomu prispela aj rastúca popularita zahraničných vozidiel na domácom kórejskom trhu. Aj séria menších technických problémov, pre ktoré obe firmy museli zvolať svoje vozidlá na kontroly do servisov, negatívne ovplyvnila ich predaj.
Vedenie koncernu si preto určilo za prioritu vylepšenie svojich modelov a posilnenie výskumu a vývoja. Koncern oznámil, že tento rok zvýši investície do úsporných ekologických technológií.