Zvolávanie sa týka celkovo 12 modelov.
Autor TASR
Soul 12. mája (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia zvolajú na domácom trhu do servisov okolo 240.000 áut. Urobia tak na základe nariadenia ministerstva dopravy, ktoré reagovalo na informácie zamestnanca automobilky Hyundai o bezpečnostných chybách na vozidlách. Stalo sa tak prvýkrát, čo juhokórejské ministerstvo nariadilo automobilkám zvolanie vozidiel do servisov.
Ministerstvo dopravy okrem toho uviedlo, že požiadalo prokuratúru, aby preverila, či Hyundai a Kia spomínané nedostatky zámerne nezatajovali. Zvolávanie sa týka celkovo 12 modelov vrátane Avante, i30, Genesis, Sonata, Elantra, Tucson, Santa Fe či Sportage.
Pre Hyundai a Kiu, ktoré spoločne tvoria piatu najväčšiu automobilku na svete, je to ďalšia nepríjemná udalosť po tom, ako minulý mesiac oznámili zvolanie áut do servisov v Južnej Kórei, USA a Kanade. Celkovo išlo zhruba o 1,5 milióna vozidiel, pričom ako dôvod zvolávania boli uvedené problémy s motorom. Čo sa týka najnovšieho prípadu, Hyundai uviedol, že rozhodnutie ministerstva rešpektuje, aj keď "v prípade uvádzaných nedostatkov nedošlo k žiadnym nehodám či zraneniam".
Ministerstvo dopravy okrem toho uviedlo, že požiadalo prokuratúru, aby preverila, či Hyundai a Kia spomínané nedostatky zámerne nezatajovali. Zvolávanie sa týka celkovo 12 modelov vrátane Avante, i30, Genesis, Sonata, Elantra, Tucson, Santa Fe či Sportage.
Pre Hyundai a Kiu, ktoré spoločne tvoria piatu najväčšiu automobilku na svete, je to ďalšia nepríjemná udalosť po tom, ako minulý mesiac oznámili zvolanie áut do servisov v Južnej Kórei, USA a Kanade. Celkovo išlo zhruba o 1,5 milióna vozidiel, pričom ako dôvod zvolávania boli uvedené problémy s motorom. Čo sa týka najnovšieho prípadu, Hyundai uviedol, že rozhodnutie ministerstva rešpektuje, aj keď "v prípade uvádzaných nedostatkov nedošlo k žiadnym nehodám či zraneniam".