Koncern totiž dosiahol vlani len slabý rast odbytu a očakáva, že tento rok nebude lepší. Niektorí analytici to pripisujú nedostatočnej výrobnej kapacite spoločnosti.
Autor TASR
Soul 6. januára (TASR) - Juhokórejský automobilový koncern Hyundai Motor, ktorý je piatym najväčším výrobcom vozidiel na svete, plánuje počas štyroch rokov investovať 81 biliónov wonov (61,19 miliardy eur) do zvýšenia svojej produkcie, výskumu a vývoja. Informovali o tom agentúry AP a DPA.
Koncern totiž dosiahol vlani len slabý rast odbytu a očakáva, že tento rok nebude lepší. Niektorí analytici to pripisujú nedostatočnej výrobnej kapacite spoločnosti.
Hyundai, ktorý vlastní aj automobilku Kia, sa preto rozhodol do konca roka 2018 investovať 49,1 bilióna KRW do nových tovární a do rozšírenia už existujúcich závodov, a ďalších 31,6 bilióna KRW do výskumu a vývoja nových, úsporných technológií a nových modelov.
Približne tretinu z plánovanej sumy investuje juhokórejský koncern do svojich závodov v zahraničí. Chce postaviť dve nové továrne v Číne, ktoré začnú vyrábať v rokoch 2016 a 2017, keďže jeho doterajšie čínske závody už dosiahli plnú výrobnú kapacitu. Aj dcérska spoločnosť Kia rozšíri svoju čínsku továreň.
Okrem toho Hyundai vybuduje nový závod, a tiež novú centrálu spolu s výstavnými halami, hotelom a nákupným centrom na predmestí Soulu.
Hyundai minulý týždeň oznámil, že tempo rastu odbytu oboch automobiliek (Hyundai aj Kia) bolo vlani najslabšie za vyše 10 rokov. Dôvodom je okrem spomaľovania globálnej ekonomiky, aj čoraz väčšia konkurencia na svetovom trhu s autami. V tomto roku plánuje kórejský koncern zvýšiť odbyt svojich automobiliek na 8,2 milióna vozidiel. To predstavuje len 2,5-% nárast oproti vlaňajšiemu predaju, ktorý dosiahol zhruba 8 miliónov áut.
Na porovnanie, v predchádzajúcich dvoch rokoch 2012 a 2013 rástol odbyt celého koncernu v priemere o 4 % ročne. A do roku 2011 sa tempo rastu predaja zvyšovalo o dvojciferné číslo.
Podľa agentúry Bloomberg, ktorá sa odvoláva na odborníkov z automobilového priemyslu, kórejská spoločnosť už dosiahla maximálnu výrobnú kapacitu. Okrem toho čelí tlaku japonských automobiliek, ktoré môžu v rámci exportu znižovať ceny svojich modelov vďaka oslabeniu japonskej meny jen.
Obe kórejské automobilky sa chcú sústrediť aj na vývoj a výrobu elektromobilov. Hyundai dúfa, že už v priebehu budúceho roka 2016 uvedie na trh svoj prvý elektromobil.
Koncern totiž dosiahol vlani len slabý rast odbytu a očakáva, že tento rok nebude lepší. Niektorí analytici to pripisujú nedostatočnej výrobnej kapacite spoločnosti.
Hyundai, ktorý vlastní aj automobilku Kia, sa preto rozhodol do konca roka 2018 investovať 49,1 bilióna KRW do nových tovární a do rozšírenia už existujúcich závodov, a ďalších 31,6 bilióna KRW do výskumu a vývoja nových, úsporných technológií a nových modelov.
Približne tretinu z plánovanej sumy investuje juhokórejský koncern do svojich závodov v zahraničí. Chce postaviť dve nové továrne v Číne, ktoré začnú vyrábať v rokoch 2016 a 2017, keďže jeho doterajšie čínske závody už dosiahli plnú výrobnú kapacitu. Aj dcérska spoločnosť Kia rozšíri svoju čínsku továreň.
Okrem toho Hyundai vybuduje nový závod, a tiež novú centrálu spolu s výstavnými halami, hotelom a nákupným centrom na predmestí Soulu.
Hyundai minulý týždeň oznámil, že tempo rastu odbytu oboch automobiliek (Hyundai aj Kia) bolo vlani najslabšie za vyše 10 rokov. Dôvodom je okrem spomaľovania globálnej ekonomiky, aj čoraz väčšia konkurencia na svetovom trhu s autami. V tomto roku plánuje kórejský koncern zvýšiť odbyt svojich automobiliek na 8,2 milióna vozidiel. To predstavuje len 2,5-% nárast oproti vlaňajšiemu predaju, ktorý dosiahol zhruba 8 miliónov áut.
Na porovnanie, v predchádzajúcich dvoch rokoch 2012 a 2013 rástol odbyt celého koncernu v priemere o 4 % ročne. A do roku 2011 sa tempo rastu predaja zvyšovalo o dvojciferné číslo.
Podľa agentúry Bloomberg, ktorá sa odvoláva na odborníkov z automobilového priemyslu, kórejská spoločnosť už dosiahla maximálnu výrobnú kapacitu. Okrem toho čelí tlaku japonských automobiliek, ktoré môžu v rámci exportu znižovať ceny svojich modelov vďaka oslabeniu japonskej meny jen.
Obe kórejské automobilky sa chcú sústrediť aj na vývoj a výrobu elektromobilov. Hyundai dúfa, že už v priebehu budúceho roka 2016 uvedie na trh svoj prvý elektromobil.