Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 22. december 2024Meniny má Adela
< sekcia Ekonomika

Hyundai ponúka na predaj závod v čínskom Čchung-čchingu

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Závod v Čchung-čching je spoločným podnikom s Beijing Automotive Group. S produkciou začal v roku 2017, pričom jeho ročná výrobná kapacita je 300.000 vozidiel.

Peking 22. augusta (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai Motor ponúkla na predaj svoj závod v čínskom Čchung-čchingu za vyvolávaciu cenu 3,68 miliardy jüanov (463,15 milióna eur). Automobilka mení svoju stratégiu v Číne pre tvrdú cenovú konkurenciu a spomaľovanie dopytu. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Čínska dcérska spoločnosť Beijing Hyundai predáva práva na užívanie pozemkov, vybavenie a ďalšie zariadenia patriace jej závodu v juhozápadnom čínskom meste Čchung-čching, podľa dokumentov pre burzu.

Závod v Čchung-čching je spoločným podnikom s Beijing Automotive Group. S produkciou začal v roku 2017, pričom jeho ročná výrobná kapacita je 300.000 vozidiel.

"Hyundai Motor podniká rôzne opatrenia na zlepšenie predaja v Číne. Plánujeme posilniť naše úsilie o zlepšenie ziskovosti prostredníctvom optimalizácie prevádzky," povedal v utorok pre agentúru Reuters hovorca Hyundai Motor. "O kupcoch a harmonograme zatiaľ nie je rozhodnuté," dodal.

Ponuka na predaj prišla po tom, ako Hyundai v júni povedal, že bude ďalej reštrukturalizovať svoje podnikanie v Číne a zameria sa na ziskovosť.

Hyundai mal v Číne na vrchole svojich aktivít päť závodov. Jeden z nich predal v roku 2021 a plánuje prevádzkovať len dva, v ktorých optimalizuje výrobu a využije ich na export na rozvíjajúce sa trhy.

Hyundai a jeho pridružená spoločnosť Kia zaznamenali v minulých rokoch pokles predaja vozidiel v Číne pre rozmach predaja elektrických vozidiel.

Americký výrobca elektromobilov Tesla bol podľa údajov z čínskeho priemyslu jedinou zahraničnou značkou, ktorá v 1. polroku zvýšila svoj trhový podiel v Číne.

Predaj osobných vozidiel v Číne sa v júli znížil, už druhý mesiac po sebe, keďže pokračujúca cenová vojna a postupne zavádzané vládne opatrenia nedokázali motivovať spotrebiteľov.

(1 EUR = 7,9456 CNY)