Spoločnosť uviedla, že aktuálne očakáva v tomto roku predaj len 4,01 milióna vozidiel.
Autor TASR
Soul 24. októbra (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai Motor v pondelok zvýšila svoju prognózu celoročných tržieb aj ziskových marží napriek tomu, že predpokladá slabý predaj áut. Stavila pritom na silný odbyt luxusných modelov a športovo úžitkových vozidiel a prepad lokálnej meny po nevýraznom 3. štvrťroku. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Spoločnosť uviedla, že aktuálne očakáva v tomto roku predaj len 4,01 milióna vozidiel. To je o 7 % menej ako pôvodne odhadovaných 4,32 milióna áut, keďže automobilový priemysel naďalej zápasí s problémami s dodávkami čipov a iných komponentov.
"Zatiaľ čo Hyundai Motor očakáva postupné zotavenie sa z globálneho nedostatku čipov a komponentov vo 4. štvrťroku, predpokladá tiež pokračovanie vonkajších neistôt vrátane inflácie, problémov v dodávateľskom reťazci a kolísanie cien surovín v dôsledku geopolitických problémov,“ varovala automobilka vo vyhlásení.
Napriek tomu spoločnosť zvýšila svoju celoročnú prognózu rastu tržieb na 19 – 20 % z pôvodne očakávaných 13 – 14 %. A teraz odhaduje, že jej prevádzková zisková marža sa bude pohybovať v pásme 6,5 – 7,5 % namiesto 5,5 – 6,5 %.
Hyundai, ktorý spolu s pridruženou spoločnosťou Kia patrí medzi päť popredných svetových výrobcov automobilov z hľadiska objemu predaja, uviedol, že jeho prevádzkový zisk za 3. štvrťrok klesol v dôsledku výdavkov vo výške 1,36 bilióna wonov (968,44 milióna eur) súvisiacich s problémami s kvalitou motorov.
Táto finančná rezerva predstavovala viac ako polovicu odhadovaného čistého zisku za 3. štvrťrok vo výške 2,4 bilióna KRW.
Tržby za uplynulý štvrťrok pritom stúpli o 31 % na 37,7 bilióna KRW, zatiaľ čo analytici očakávali tržby 36 biliónov KRW.
(1 EUR = 1404,32 KRW)
Spoločnosť uviedla, že aktuálne očakáva v tomto roku predaj len 4,01 milióna vozidiel. To je o 7 % menej ako pôvodne odhadovaných 4,32 milióna áut, keďže automobilový priemysel naďalej zápasí s problémami s dodávkami čipov a iných komponentov.
"Zatiaľ čo Hyundai Motor očakáva postupné zotavenie sa z globálneho nedostatku čipov a komponentov vo 4. štvrťroku, predpokladá tiež pokračovanie vonkajších neistôt vrátane inflácie, problémov v dodávateľskom reťazci a kolísanie cien surovín v dôsledku geopolitických problémov,“ varovala automobilka vo vyhlásení.
Napriek tomu spoločnosť zvýšila svoju celoročnú prognózu rastu tržieb na 19 – 20 % z pôvodne očakávaných 13 – 14 %. A teraz odhaduje, že jej prevádzková zisková marža sa bude pohybovať v pásme 6,5 – 7,5 % namiesto 5,5 – 6,5 %.
Hyundai, ktorý spolu s pridruženou spoločnosťou Kia patrí medzi päť popredných svetových výrobcov automobilov z hľadiska objemu predaja, uviedol, že jeho prevádzkový zisk za 3. štvrťrok klesol v dôsledku výdavkov vo výške 1,36 bilióna wonov (968,44 milióna eur) súvisiacich s problémami s kvalitou motorov.
Táto finančná rezerva predstavovala viac ako polovicu odhadovaného čistého zisku za 3. štvrťrok vo výške 2,4 bilióna KRW.
Tržby za uplynulý štvrťrok pritom stúpli o 31 % na 37,7 bilióna KRW, zatiaľ čo analytici očakávali tržby 36 biliónov KRW.
(1 EUR = 1404,32 KRW)