Najväčším problémom Bratislavy je podľa hlavnej architektky vysoká prašnosť, málo zelene, prehrievanie alebo prechladzovanie mestského prostredia.
Autor TASR
Bratislava 20. marca (TASR) – Bratislava je na dobrej ceste stať sa inteligentným mestom, takzvaným Smart City, ktoré dokáže efektívne riadiť jednotlivé prvky mestskej infraštruktúry. Na dnešnej Medzinárodnej konferencii Smart Cities Bratislava 2014 to uviedla hlavná architektka metropoly SR Ingrid Konrad.
Dôvodom, prečo je situácia len pár metrov za hranicou hlavného mesta Slovenska iná ako v ňom, je podľa Konrad pretrvávajúci vplyv socializmu na zmýšľanie spoločnosti. Za jedno z východísk považuje tvorbu novej identity mesta, ktorá je spojená s jeho udržateľným rozvojom, participáciou na plánovacích procesoch, humanizáciou sídlisk zo 70. rokov, vytváraním nových, príjemných verejných priestorov či udržateľnou mobilitou.
Najväčším problémom Bratislavy je podľa hlavnej architektky vysoká prašnosť, málo zelene, prehrievanie alebo prechladzovanie mestského prostredia. "Je tu taká nepohoda. Toto by sme mali postupne odstrániť zvyšovaním plôch zelene, priepustných plôch, aby v tomto meste zeleň pribúdala a nie naopak, a aby sme sa o tú zeleň aj starali," priblížila Konrad. Súčasné vedenie mesta podľa nej podporuje cyklodopravu a pešiu dopravu. Za pozitívny príklad uviedla projekt "upokojenia" Šafárikovho námestia, ktoré má priniesť pohodlnejšiu dopravu pre chodcov a cyklistov.
Environmentálne najprívetivejším mestom v celom stredoeurópskom regióne je podľa člena riadiaceho výboru Strategického plánu hlavného mesta Prahy Petra Štěpánka bezpochyby Viedeň. "Environmentálne mesto je mesto krátkych vzdialeností, v ktorom chodia ľudia v maximálnej možnej miere peši preto, že je to pre nich príjemné, pohybujú sa v estetickom prostredí, absentujú tam bariéry," vysvetlil. Omnoho horšie dôsledky ako nedostatok peňazí má podľa neho "hlúpa" správa mesta a s tým súvisiaci nedostatok participácie občanov.
Práve Viedeň podľa Moniky Arkai zo spoločnosti Greenpower veľmi dbá na súčinnosť občanov pri rozhodovaní o správe mesta. Viedenčania napríklad dostávajú dotácie na udržiavanie zelene vo vlastných dvoroch. "Priania občanov sú pre mesto dôležité, mesto sa už roky vyvíja a občania sú s tým spokojní," uzavrela.
Dôvodom, prečo je situácia len pár metrov za hranicou hlavného mesta Slovenska iná ako v ňom, je podľa Konrad pretrvávajúci vplyv socializmu na zmýšľanie spoločnosti. Za jedno z východísk považuje tvorbu novej identity mesta, ktorá je spojená s jeho udržateľným rozvojom, participáciou na plánovacích procesoch, humanizáciou sídlisk zo 70. rokov, vytváraním nových, príjemných verejných priestorov či udržateľnou mobilitou.
Najväčším problémom Bratislavy je podľa hlavnej architektky vysoká prašnosť, málo zelene, prehrievanie alebo prechladzovanie mestského prostredia. "Je tu taká nepohoda. Toto by sme mali postupne odstrániť zvyšovaním plôch zelene, priepustných plôch, aby v tomto meste zeleň pribúdala a nie naopak, a aby sme sa o tú zeleň aj starali," priblížila Konrad. Súčasné vedenie mesta podľa nej podporuje cyklodopravu a pešiu dopravu. Za pozitívny príklad uviedla projekt "upokojenia" Šafárikovho námestia, ktoré má priniesť pohodlnejšiu dopravu pre chodcov a cyklistov.
Environmentálne najprívetivejším mestom v celom stredoeurópskom regióne je podľa člena riadiaceho výboru Strategického plánu hlavného mesta Prahy Petra Štěpánka bezpochyby Viedeň. "Environmentálne mesto je mesto krátkych vzdialeností, v ktorom chodia ľudia v maximálnej možnej miere peši preto, že je to pre nich príjemné, pohybujú sa v estetickom prostredí, absentujú tam bariéry," vysvetlil. Omnoho horšie dôsledky ako nedostatok peňazí má podľa neho "hlúpa" správa mesta a s tým súvisiaci nedostatok participácie občanov.
Práve Viedeň podľa Moniky Arkai zo spoločnosti Greenpower veľmi dbá na súčinnosť občanov pri rozhodovaní o správe mesta. Viedenčania napríklad dostávajú dotácie na udržiavanie zelene vo vlastných dvoroch. "Priania občanov sú pre mesto dôležité, mesto sa už roky vyvíja a občania sú s tým spokojní," uzavrela.