Letecká doprava je jedným z odvetví, ktoré najviac zasiahli vládne opatrenia na spomalenie šírenia koronavírusu.
Autor TASR
Paríž 20. novembra (TASR) - Letecké spoločnosti potrebujú na prežitie ďalších 70 až 80 miliárd USD (59,01 - 67,44 miliardy eur). Vyhlásil to v piatok šéf Medzinárodného združenia leteckých prepravcov IATA Alexandre de Juniac pre francúzske noviny La Tribune.
Dôvodom sú ďalšie obmedzenia, ktoré zavádzajú mnohé štáty, aby zastavili druhú vlnu pandémie nového koronavírusu. „Odhaduje sa, že v najbližších mesiacoch bude letecký priemysel potrebovať ďalšiu pomoc vo výške 70 - 80 miliárd USD. Inak neprežijú,“ uviedol pre La Tribune.
Letecká doprava je jedným z odvetví, ktoré najviac zasiahli vládne opatrenia na spomalenie šírenia koronavírusu. Letecké spoločnosti už pritom dostali pomoc v odhadovanej hodnote 160 miliárd USD. „Čím dlhšie trvá kríza, tým väčšie je riziko bankrotu,“ uviedol de Juniac pre denník. Dodal, že „takmer 40 leteckých spoločností“ je vo veľmi zložitej situácii, alebo už požiadali o ochranu pred bankrotom, prípadne sú v nútenej správe.
Cestovné obmedzenia zavedené počas prvej vlny pandémie prinútili mnohé letecké spoločnosti uzemniť väčšinu ich flotíl. Mnohé vlády poskytli dopravcom rôzne formy pomoci, ako sú pôžičky, garancie, podpora skráteného pracovného času, či dovoleniek zamestnancov, v rámci tzv. schémy kurzarbeit.
(1 EUR = 1,1863 USD)
Dôvodom sú ďalšie obmedzenia, ktoré zavádzajú mnohé štáty, aby zastavili druhú vlnu pandémie nového koronavírusu. „Odhaduje sa, že v najbližších mesiacoch bude letecký priemysel potrebovať ďalšiu pomoc vo výške 70 - 80 miliárd USD. Inak neprežijú,“ uviedol pre La Tribune.
Letecká doprava je jedným z odvetví, ktoré najviac zasiahli vládne opatrenia na spomalenie šírenia koronavírusu. Letecké spoločnosti už pritom dostali pomoc v odhadovanej hodnote 160 miliárd USD. „Čím dlhšie trvá kríza, tým väčšie je riziko bankrotu,“ uviedol de Juniac pre denník. Dodal, že „takmer 40 leteckých spoločností“ je vo veľmi zložitej situácii, alebo už požiadali o ochranu pred bankrotom, prípadne sú v nútenej správe.
Cestovné obmedzenia zavedené počas prvej vlny pandémie prinútili mnohé letecké spoločnosti uzemniť väčšinu ich flotíl. Mnohé vlády poskytli dopravcom rôzne formy pomoci, ako sú pôžičky, garancie, podpora skráteného pracovného času, či dovoleniek zamestnancov, v rámci tzv. schémy kurzarbeit.
(1 EUR = 1,1863 USD)