Prepravný výkon v osobokilometroch v apríli dosiahol dno, keď medziročne padol o 94,1 %. V júni bol stále ešte o 86,5 % nižší v porovnaní s rovnakým mesiacom minulý rok.
Autor TASR
Ženeva 28. júla (TASR) - Aerolínie bojujú o návrat cestujúcich zatiaľ prevažne neúspešne. V júni síce prepravili o niečo viac ľudí než v apríli a máji, ale zotavovanie je "prekvapivo slabé", uviedol hlavný ekonóm Medzinárodného združenie leteckých prepravcov (IATA) Brian Pearce.
Prepravný výkon v osobokilometroch v apríli dosiahol dno, keď medziročne padol o 94,1 %. V júni bol stále ešte o 86,5 % nižší v porovnaní s rovnakým mesiacom minulý rok.
Letecké spoločnosti síce opäť začali prevádzkovať svoje linky, ale cestujúci sa nevrátili v očakávanom objeme. Vo väčšine regiónov zostávajú lietadlá také prázdne ako nikdy predtým. "Ak nepríde k oživeniu, budú sa letové plány opäť škrtať," obáva sa Pearce.
Predovšetkým aktivity v segmente business class sa prinajmenšom krátkodobo výrazne zmenia. Videokonferencie zrejme aj v budúcnosti nahradia niektoré obchodné cesty, uviedol Pearce. "Musíme počkať, či sa obchodné cesty vrátia na úroveň spred krízy." Dodal, že zrejme sa zvýši význam nákladnej dopravy pre ziskovosť aerolínií.
Prepravný výkon v osobokilometroch v apríli dosiahol dno, keď medziročne padol o 94,1 %. V júni bol stále ešte o 86,5 % nižší v porovnaní s rovnakým mesiacom minulý rok.
Letecké spoločnosti síce opäť začali prevádzkovať svoje linky, ale cestujúci sa nevrátili v očakávanom objeme. Vo väčšine regiónov zostávajú lietadlá také prázdne ako nikdy predtým. "Ak nepríde k oživeniu, budú sa letové plány opäť škrtať," obáva sa Pearce.
Predovšetkým aktivity v segmente business class sa prinajmenšom krátkodobo výrazne zmenia. Videokonferencie zrejme aj v budúcnosti nahradia niektoré obchodné cesty, uviedol Pearce. "Musíme počkať, či sa obchodné cesty vrátia na úroveň spred krízy." Dodal, že zrejme sa zvýši význam nákladnej dopravy pre ziskovosť aerolínií.