Výskumy spoločnosti ukazujú, že do roku 2030 bude približne 60 % svetovej populácie žiť vo veľkých mestách.
Autor TASR
Štokholm 11. apríla (TASR) - Švédska skupina IKEA, najväčší maloobchodný predajca nábytku na svete, sa pripravuje na budúcnosť vo veľkých mestách, v ktorých budú ľudia zápasiť s priestorom aj peniazmi.
Švédsky nábytkový gigant preto upúšťa od svojho zvyku plánovať päť až desať rokov dopredu a stanovil si nový trojročný prístup, aby udržal krok s rýchlo sa transformujúcou spoločnosťou.
Táto stratégia pomôže IKEA udržať krok s urbanizáciou a so svetom, v ktorom ľudia žijú v malých priestoroch, majú "tenké peňaženky" a málo času, vyhlásil výkonný riaditeľ Jesper Brodin. Výskumy spoločnosti ukazujú, že do roku 2030 bude približne 60 % svetovej populácie žiť vo veľkých mestách. To je dvojnásobne viac ako v súčasnosti.
IKEA preto prechádza na trojročné obchodné ciele a zároveň čiastočne zmení aj prístup k zákazníkom.
Spoločnosť je uprostred transformácie. Umiestňuje viac obchodov v mestských centrách, aby dokázala lepšie osloviť zákazníkov. Otvorila tiež viac ako tucet malých showroomov, aby bola bližšie ku klientom v danej lokalite a mohla lepšie vyhovieť ich potrebám.
Brodin uviedol, že stratégiou spoločnosti je osloviť ľudí priamo v ich obývacej izbe prostredníctvom on-line ponuky a zlepšením služieb spojených s dodaním tovaru domov. Veľké sklady zostanú, ale pribudnú "ďalšie priority".
"Musíme premýšľať o tom, kde budeme otvárať naše veľké sklady a tiež o množstve investícií v mestských centrách, a potom ich rozšíriť do miest, krajín, na všetky trhy," povedal.
Zdôraznil však, že IKEA sa vo všeobecnosti nevzdá "posadnutosti" svojho zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý v januári zomrel, nízkymi nákladmi.
Podľa Brodina má spoločnosť finančný plán na to všetko, vrátane investícií do nižších cien produktov. Dodal, že práve tie boli pre švédsku firmu vždy prioritou.
Švédsky nábytkový gigant preto upúšťa od svojho zvyku plánovať päť až desať rokov dopredu a stanovil si nový trojročný prístup, aby udržal krok s rýchlo sa transformujúcou spoločnosťou.
Táto stratégia pomôže IKEA udržať krok s urbanizáciou a so svetom, v ktorom ľudia žijú v malých priestoroch, majú "tenké peňaženky" a málo času, vyhlásil výkonný riaditeľ Jesper Brodin. Výskumy spoločnosti ukazujú, že do roku 2030 bude približne 60 % svetovej populácie žiť vo veľkých mestách. To je dvojnásobne viac ako v súčasnosti.
IKEA preto prechádza na trojročné obchodné ciele a zároveň čiastočne zmení aj prístup k zákazníkom.
Spoločnosť je uprostred transformácie. Umiestňuje viac obchodov v mestských centrách, aby dokázala lepšie osloviť zákazníkov. Otvorila tiež viac ako tucet malých showroomov, aby bola bližšie ku klientom v danej lokalite a mohla lepšie vyhovieť ich potrebám.
Brodin uviedol, že stratégiou spoločnosti je osloviť ľudí priamo v ich obývacej izbe prostredníctvom on-line ponuky a zlepšením služieb spojených s dodaním tovaru domov. Veľké sklady zostanú, ale pribudnú "ďalšie priority".
"Musíme premýšľať o tom, kde budeme otvárať naše veľké sklady a tiež o množstve investícií v mestských centrách, a potom ich rozšíriť do miest, krajín, na všetky trhy," povedal.
Zdôraznil však, že IKEA sa vo všeobecnosti nevzdá "posadnutosti" svojho zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý v januári zomrel, nízkymi nákladmi.
Podľa Brodina má spoločnosť finančný plán na to všetko, vrátane investícií do nižších cien produktov. Dodal, že práve tie boli pre švédsku firmu vždy prioritou.