Predaj boli pozitívny vo všetkých geografických oblastiach a vo všetkých konceptoch. Tržby pri konštantných menových kurzoch stúpli o 15 %.
Autor TASR
Madrid 7. júna (TASR) - Španielsky odevný reťazec Inditex vykázal za 1. štvrťrok svojho finančného roka 2023/24 nárast zisku o 54 %. Aj jeho tržby si udržali solídne tempo po silnom predchádzajúcom roku, keď Inditex aj napriek kríze životných nákladov prekonal ostatných maloobchodníkov. TASR o tom informuje na základe správy Reuters a RTTNews.
Najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, známy najmä značkou Zara, ale aj značkami Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius či Oysho vykázal za 1. štvrťrok, ktorý sa skončil 30. apríla, čistý zisk 1,16 miliardy eur. To bolo o 54 % viac ako pred rokom, keď dosiahol zisk 760 miliónov eur. Vlani však výsledky Inditexu zasiahli výdavky spojené s odchodom z Ruska a vojnou na Ukrajine vo výške 216 miliónov eur.
Analytici v priemere očakávali, že Inditex bude mať za uplynulý štvrťrok zisk 980 miliónov eur.
Zisk pred zdanením v sledovanom období vzrástol o 52 % na 1,5 miliardy eur, zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) sa zvýšil medziročne o 43 % na 1,5 miliardy eur a zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou stúpol o 14 % na 2,2 miliardy eur.
Hrubá marža dosiahla v 1. štvrťroku 60,5 %, čo je o 34 bázických bodov viac ako v minulom roku.
Tržby vzrástli o 13 % na 7,6 miliardy eur, s dobrým vývojom predaja v kamenných obchodoch aj online. Predaj boli pozitívny vo všetkých geografických oblastiach a vo všetkých konceptoch. Tržby pri konštantných menových kurzoch stúpli o 15 %.
Inditex, ktorého trhová hodnota minulý týždeň prvýkrát prekročila hranicu 100 miliárd eur, čelí výzvam. Musí udržať ceny konkurencieschopné aj napriek tlakom na náklady, vrátane nárastu priemerných miezd pre zamestnancov v Španielsku o 20 %.
Predstavenstvo Inditexu navrhne valnému zhromaždeniu dividendu za fiškálny rok 2022/23 vo výške 1,20 eura.
Najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, známy najmä značkou Zara, ale aj značkami Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius či Oysho vykázal za 1. štvrťrok, ktorý sa skončil 30. apríla, čistý zisk 1,16 miliardy eur. To bolo o 54 % viac ako pred rokom, keď dosiahol zisk 760 miliónov eur. Vlani však výsledky Inditexu zasiahli výdavky spojené s odchodom z Ruska a vojnou na Ukrajine vo výške 216 miliónov eur.
Analytici v priemere očakávali, že Inditex bude mať za uplynulý štvrťrok zisk 980 miliónov eur.
Zisk pred zdanením v sledovanom období vzrástol o 52 % na 1,5 miliardy eur, zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) sa zvýšil medziročne o 43 % na 1,5 miliardy eur a zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou stúpol o 14 % na 2,2 miliardy eur.
Hrubá marža dosiahla v 1. štvrťroku 60,5 %, čo je o 34 bázických bodov viac ako v minulom roku.
Tržby vzrástli o 13 % na 7,6 miliardy eur, s dobrým vývojom predaja v kamenných obchodoch aj online. Predaj boli pozitívny vo všetkých geografických oblastiach a vo všetkých konceptoch. Tržby pri konštantných menových kurzoch stúpli o 15 %.
Inditex, ktorého trhová hodnota minulý týždeň prvýkrát prekročila hranicu 100 miliárd eur, čelí výzvam. Musí udržať ceny konkurencieschopné aj napriek tlakom na náklady, vrátane nárastu priemerných miezd pre zamestnancov v Španielsku o 20 %.
Predstavenstvo Inditexu navrhne valnému zhromaždeniu dividendu za fiškálny rok 2022/23 vo výške 1,20 eura.