Automobilky na celom svete museli pre nedostatok polovodičov obmedziť alebo zastaviť výrobu viacerých modelov.
Autor TASR
Mníchov 4. mája (TASR) - Pre problémy s nedostatkom čipov sa v 1. polroku 2021 nevyrobí približne 2,5 milióna automobilov. Uviedol to v utorok nemecký výrobca polovodičov Infineon Technologies.
Infineon je hlavným dodávateľom polovodičov pre automobilky. Po vypuknutí pandémie nového koronavírusu a zavedení prvej blokády, počas ktorej museli automobilky odstaviť výrobné linky, zredukoval objednávky niektorých komponentov. Teraz, keď dopyt po autách ožil a pokračuje aj rast dopytu po spotrebnej elektronike, majú spoločnosti ako Infineon problémy so zabezpečením dodávok čipov.
"V 1. štvrťroku sa nevyrobilo zhruba 1,5 milióna automobilov a v druhom sa nevyrobí 1 milión," uviedol v utorok šéf marketingu Helmut Gassel počas telefonického rozhovoru s analytikmi.
Infineon v utorok zverejnil aj svoje výsledky. Jeho zisk aj tržby v uplynulom štvrťroku vzrástli, keďže ich podporil silný dopyt. Zároveň varoval pred pokračujúcimi prekážkami v dodávateľskom reťazci.
"Trh s polovodičmi zažíva rozmach," vyhlásil Reinhard Ploss, riaditeľ spoločnosti Infineon. Dodal však, že "existujú problematické miesta v tých segmentoch, ktoré sú závislé od dodávok čipov".
V pondelok (3. 5.) riaditeľ Intelu uviedol, že problémy s globálnym nedostatkom polovodičov, s ktorými zápasí široké spektrum priemyselných odvetví, sa pravdepodobne podarí vyriešiť až v priebehu niekoľkých rokov.
Automobilky na celom svete museli pre nedostatok polovodičov obmedziť alebo zastaviť výrobu viacerých modelov.
Napätá situácia na trhu s čipmi priniesla silné tržby ich najväčším výrobcom.
Generálny riaditeľ spoločnosti STMicro Jean-Marc Chery uviedol, že dopyt v automobilovom priemysle „rástol od 4. štvrťroka 2020 oveľa rýchlejšie, ako sa očakávalo, a spôsobil obmedzenia v dodávateľskom reťazci v celom polovodičovom priemysle“.
Európska únia už odštartovala preteky o zvýšenie výroby polovodičov. Blok si dal za cieľ zdvojnásobiť svoj podiel na globálnej výrobe polovodičov do roku 2030.
Infineon je hlavným dodávateľom polovodičov pre automobilky. Po vypuknutí pandémie nového koronavírusu a zavedení prvej blokády, počas ktorej museli automobilky odstaviť výrobné linky, zredukoval objednávky niektorých komponentov. Teraz, keď dopyt po autách ožil a pokračuje aj rast dopytu po spotrebnej elektronike, majú spoločnosti ako Infineon problémy so zabezpečením dodávok čipov.
"V 1. štvrťroku sa nevyrobilo zhruba 1,5 milióna automobilov a v druhom sa nevyrobí 1 milión," uviedol v utorok šéf marketingu Helmut Gassel počas telefonického rozhovoru s analytikmi.
Infineon v utorok zverejnil aj svoje výsledky. Jeho zisk aj tržby v uplynulom štvrťroku vzrástli, keďže ich podporil silný dopyt. Zároveň varoval pred pokračujúcimi prekážkami v dodávateľskom reťazci.
"Trh s polovodičmi zažíva rozmach," vyhlásil Reinhard Ploss, riaditeľ spoločnosti Infineon. Dodal však, že "existujú problematické miesta v tých segmentoch, ktoré sú závislé od dodávok čipov".
V pondelok (3. 5.) riaditeľ Intelu uviedol, že problémy s globálnym nedostatkom polovodičov, s ktorými zápasí široké spektrum priemyselných odvetví, sa pravdepodobne podarí vyriešiť až v priebehu niekoľkých rokov.
Automobilky na celom svete museli pre nedostatok polovodičov obmedziť alebo zastaviť výrobu viacerých modelov.
Napätá situácia na trhu s čipmi priniesla silné tržby ich najväčším výrobcom.
Generálny riaditeľ spoločnosti STMicro Jean-Marc Chery uviedol, že dopyt v automobilovom priemysle „rástol od 4. štvrťroka 2020 oveľa rýchlejšie, ako sa očakávalo, a spôsobil obmedzenia v dodávateľskom reťazci v celom polovodičovom priemysle“.
Európska únia už odštartovala preteky o zvýšenie výroby polovodičov. Blok si dal za cieľ zdvojnásobiť svoj podiel na globálnej výrobe polovodičov do roku 2030.