Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Infiniti odíde začiatkom budúceho roka zo západnej Európy

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Značka sa plánuje viac zamerať na svoj rad SUV vozidiel v Severnej Amerike, priniesť päť nových alebo výrazne prepracovaných vozidiel do Číny.

Tokio 12. marca (TASR) - Japonská automobilka Nissan Motor oznámila, že jej prémiová značka Infiniti odíde začiatkom budúceho roka zo západnej Európy. Dôvodom je reštrukturalizácia globálnych prevádzok. Nissan sa sústredí na predaj na dvoch najväčších automobilových trhoch na svete.

Infiniti zastaví výrobu sedanu Q30 a SUV QX30 v závode v britskom Sunderlande v polovici tohto roku. Oba modely sa doteraz vyrábali len v Británii.

Dôvodom tohto kroku je snaha Infiniti presmerovať svoje zdroje na trhy s väčšími príležitosťami, ako sú Čína a Spojené štáty, z regiónu, kde sa neeurópske prémiové značky snažia konkurovať miestnym hráčom, ako sú Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Nissan nedávno zrušil plány na výrobu nového SUV X-Trail v Británii pre neistotu spojenú s brexitom. A oznámil, že sa rozhodol optimalizovať svoje investície a tento model novej generácie bude vyrábať v Japonsku.

„Západná Európa zostáva najprestížnejším a najkonkurenčnejším regiónom pre prémiové autá,“ povedal hovorca Infiniti Trevor Hale. Predaj značky Infiniti v západnej Európe sa však v minulom roku znížil takmer na polovicu, konkrétne na 5800 vozidiel.

Okrem tvrdej konkurencie má japonská prémiová značka problémy s efektívnym splnením emisných a ďalších regulačných požiadaviek v Európe, uviedol Hale, pričom sa odvolal na prísne emisné normy Euro 6 a ďalšie výzvy.

Spoločnosť Infiniti uviedla, že odchod zo západnej Európy jej umožní zamerať sa na „elektrifikáciu“ veľkej časti svojho portfólia produktov od roku 2021 a ukončiť ponuku dieselových modelov.

Značka sa plánuje viac zamerať na svoj rad SUV vozidiel v Severnej Amerike, priniesť päť nových alebo výrazne prepracovaných vozidiel do Číny v priebehu nasledujúcich piatich rokov, zlepšiť kvalitu predaja a realizovať viac synergií s Nissanom.