Čistý zisk výrobcu bábik Barbie či áut značky Hot Wheels dosiahol za 4. kvartál 16,1 milióna USD (14,95 milióna eur), čo na akciu predstavuje 0,04 USD.
Autor TASR
El Segundo 9. februára (TASR) - Americký hračkársky koncern Mattel zaznamenal vo 4. štvrťroku prepad zisku o vyše 90 %, keď inflácia a neistota výrazne zredukovali dopyt po viacerých značkách hračiek, najmä však v segmente pre najmenšie deti. Spoločnosť zároveň zaostala za očakávaniami trhov. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Čistý zisk výrobcu bábik Barbie či áut značky Hot Wheels dosiahol za 4. kvartál 16,1 milióna USD (14,95 milióna eur), čo na akciu predstavuje 0,04 USD. Na porovnanie, v rovnakom období predchádzajúceho roka zaznamenala firma zisk 225,8 milióna USD (0,63 USD/akcia).
Bez započítania jednorazových položiek oznámila firma Mattel zisk na akciu 0,18 USD. Výrazne tak zaostala za očakávaniami ekonómov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 0,29 USD.
Tržby vo 4. štvrťroku dosiahli 1,40 miliardy USD. V porovnaní so 4. kvartálom predchádzajúceho roka tak klesli o 21,8 %.
Výsledky firmy výrazne ovplyvnil pokles dopytu spotrebiteľov po hračkách po tom, ako sa skončilo obdobie pandémie a s ním spojené obmedzenia. Navyše, záujem ovplyvnil aj nástup vysokej inflácie. Dopyt klesol najmä v segmente pre najmenšie deti Fisher-Price. Ako spoločnosť uviedla, dopyt zaznamenal prudký pokles najmä v októbri a novembri.
Z tohto dôvodu firma očakáva tento rok horšie výsledky v oblasti upraveného zisku než analytici. Počíta s tým, že výdavky na hračky Fisher-Price či bábiky Barbie budú naďalej slabšie. Mattel predpokladá, že upravený zisk na akciu dosiahne tento rok od 1,10 do 1,20 USD. Analytici počítajú so ziskom na úrovni v priemere 1,66 USD/akcia.
(1 EUR = 1,0771 USD)
Čistý zisk výrobcu bábik Barbie či áut značky Hot Wheels dosiahol za 4. kvartál 16,1 milióna USD (14,95 milióna eur), čo na akciu predstavuje 0,04 USD. Na porovnanie, v rovnakom období predchádzajúceho roka zaznamenala firma zisk 225,8 milióna USD (0,63 USD/akcia).
Bez započítania jednorazových položiek oznámila firma Mattel zisk na akciu 0,18 USD. Výrazne tak zaostala za očakávaniami ekonómov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 0,29 USD.
Tržby vo 4. štvrťroku dosiahli 1,40 miliardy USD. V porovnaní so 4. kvartálom predchádzajúceho roka tak klesli o 21,8 %.
Výsledky firmy výrazne ovplyvnil pokles dopytu spotrebiteľov po hračkách po tom, ako sa skončilo obdobie pandémie a s ním spojené obmedzenia. Navyše, záujem ovplyvnil aj nástup vysokej inflácie. Dopyt klesol najmä v segmente pre najmenšie deti Fisher-Price. Ako spoločnosť uviedla, dopyt zaznamenal prudký pokles najmä v októbri a novembri.
Z tohto dôvodu firma očakáva tento rok horšie výsledky v oblasti upraveného zisku než analytici. Počíta s tým, že výdavky na hračky Fisher-Price či bábiky Barbie budú naďalej slabšie. Mattel predpokladá, že upravený zisk na akciu dosiahne tento rok od 1,10 do 1,20 USD. Analytici počítajú so ziskom na úrovni v priemere 1,66 USD/akcia.
(1 EUR = 1,0771 USD)