Meta reaguje na hroziacu stratu dôležitých príjmov z reklamy v dôsledku prísnejšej regulácie v Únii.
Autor TASR
Brusel 30. októbra (TASR) - Koncern Meta ponúkne zákazníkom v Európskej únii (EÚ) prístup k svojim službám Instagram a Facebook bez reklám. Užívatelia za to budú musieť od 1. marca 2024 platiť 9,99 až 12,99 eura mesačne, oznámila v pondelok americká spoločnosť. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Ponuka platí len pre osoby staršie ako 18 rokov. Inzerenti by mali mať naďalej možnosť sprostredkovať v EÚ personalizované reklamy. Meta reaguje na hroziacu stratu dôležitých príjmov z reklamy v dôsledku prísnejšej regulácie v Únii. Začiatkom roka írsky úrad na ochranu údajov, ktorý je zodpovedný za európske podnikanie skupiny, zakázal spoločnosti považovať prijatie všeobecných obchodných podmienok zo strany užívateľa za súhlas s personalizovanou reklamou. Spoločnosť následne oznámila, že v budúcnosti chce od zákazníkov v EÚ výslovne požadovať ich súhlas.
Spoločnosť Meta dostala začiatkom tohto roka pokutu 390 miliónov eur od írskeho úradu pre ochranu osobných údajov, ktorý ju upozornil, že nemôže používať súhlas s obchodnými podmienkami ako právny základ na posielanie reklám užívateľom na základe ich online aktivity.
Ponuka platí len pre osoby staršie ako 18 rokov. Inzerenti by mali mať naďalej možnosť sprostredkovať v EÚ personalizované reklamy. Meta reaguje na hroziacu stratu dôležitých príjmov z reklamy v dôsledku prísnejšej regulácie v Únii. Začiatkom roka írsky úrad na ochranu údajov, ktorý je zodpovedný za európske podnikanie skupiny, zakázal spoločnosti považovať prijatie všeobecných obchodných podmienok zo strany užívateľa za súhlas s personalizovanou reklamou. Spoločnosť následne oznámila, že v budúcnosti chce od zákazníkov v EÚ výslovne požadovať ich súhlas.
Spoločnosť Meta dostala začiatkom tohto roka pokutu 390 miliónov eur od írskeho úradu pre ochranu osobných údajov, ktorý ju upozornil, že nemôže používať súhlas s obchodnými podmienkami ako právny základ na posielanie reklám užívateľom na základe ich online aktivity.