Ako ďalej uviedol, základným predpokladom pre spustenie projektu v Bratislavskom kraji bol taktový grafikon, ktorý začal platiť v decembri uplynulého roka.
Autor TASR
Bratislava 7. januára (TASR) – Od začiatku marca tohto roka budú môcť obyvatelia Záhoria so zakúpeným predplatným cestovým lístkom cestovať do Bratislavy akýmkoľvek vlakom či autobusom. Umožní im to integrovaný dopravný systém, do ktorého sa postupne zapojí celý Bratislavský samosprávny kraj (BSK).
Pilotný projekt bude odštartovaný v Malackách, odkiaľ budú môcť cestujúci na základe zakúpeného predplatného lístka cestovať do Bratislavy a späť spojmi všetkých štyroch dopravcov v regióne. Jeden predplatný lístok tak bude stačiť na vlaky, prímestské autobusy i bratislavskú mestskú hromadnú dopravu (MHD).
"Zavedenie systému uľahčí cestovanie desaťtisícom ľudí, odbúra bariéry pri výbere spojov a verejná doprava bude bližšie k reálnym potrebám cestujúcich," konštatoval štátny tajomník rezortu dopravy Andrej Holák. Dodal, že do systému budú postupne zavedené prvky ako maximálny interval medzi spojmi, minimálny počet spojov za deň či maximálna vzdialenosť zastávky od obývanej oblasti.
Ako ďalej uviedol, základným predpokladom pre spustenie projektu v Bratislavskom kraji bol taktový grafikon, ktorý začal platiť v decembri uplynulého roka. Zaviedol vlakové spoje v pravidelných časových intervaloch, na ktoré tak môžu nadväzovať autobusy a prípoje môžu v prípade meškania počkať.
Po doladení taktového grafikonu, ktoré bude v tomto roku prebiehať vo viacerých krokoch, sa bude do projektu postupne zapájať aj zvyšok Bratislavského kraja. "Integrácia dopravy sa pritom nezastaví na hraniciach kraja či štátu, mali by sa do nej zapojiť aj prihraničné linky. Tie jazdia napríklad do maďarskej Rajky, rakúskych i českých obcí," konštatoval Holák.
Pilotný projekt bude odštartovaný v Malackách, odkiaľ budú môcť cestujúci na základe zakúpeného predplatného lístka cestovať do Bratislavy a späť spojmi všetkých štyroch dopravcov v regióne. Jeden predplatný lístok tak bude stačiť na vlaky, prímestské autobusy i bratislavskú mestskú hromadnú dopravu (MHD).
"Zavedenie systému uľahčí cestovanie desaťtisícom ľudí, odbúra bariéry pri výbere spojov a verejná doprava bude bližšie k reálnym potrebám cestujúcich," konštatoval štátny tajomník rezortu dopravy Andrej Holák. Dodal, že do systému budú postupne zavedené prvky ako maximálny interval medzi spojmi, minimálny počet spojov za deň či maximálna vzdialenosť zastávky od obývanej oblasti.
Ako ďalej uviedol, základným predpokladom pre spustenie projektu v Bratislavskom kraji bol taktový grafikon, ktorý začal platiť v decembri uplynulého roka. Zaviedol vlakové spoje v pravidelných časových intervaloch, na ktoré tak môžu nadväzovať autobusy a prípoje môžu v prípade meškania počkať.
Po doladení taktového grafikonu, ktoré bude v tomto roku prebiehať vo viacerých krokoch, sa bude do projektu postupne zapájať aj zvyšok Bratislavského kraja. "Integrácia dopravy sa pritom nezastaví na hraniciach kraja či štátu, mali by sa do nej zapojiť aj prihraničné linky. Tie jazdia napríklad do maďarskej Rajky, rakúskych i českých obcí," konštatoval Holák.