Medzi krajinami únie sú však najväčšími fanúšikmi online nakupovania obyvatelia Švédska, Dánska a Veľkej Británie, vlani si takouto formou vlani zaobstarali tovary a služby takmer tri štvrtiny ľudí.
Autor TASR
Bratislava 16. novembra (TASR) - Počas vlaňajšieho roka používalo internet 8 z 10 ľudí na Slovensku. Na pravidelné alebo aspoň občasné nákupy pritom slúžil 45 % Slovákom.
Napríklad v porovnaní s rokom 2007 to predstavuje trojnásobne vyšší počet. Vyplynulo to z údajov Eurostatu za rok 2012, ktoré spracovala Poštová banka.
"Slováci nakupujú online v rovnakej miere ako Európania," zhodnotila analytička banky Eva Sadovská. Podiel obyvateľov EÚ, ktorí počas minulého roka uskutočnili aspoň jeden nákup cez internet totiž predstavoval 44 %. "Slováci sú zároveň najaktívnejšími online nákupcami v rámci zoskupenia V4," doplnila Sadovská.
Medzi krajinami únie sú však najväčšími fanúšikmi online nakupovania obyvatelia Švédska, Dánska a Veľkej Británie. V týchto krajinách si takouto formou vlani zaobstarali tovary a služby takmer tri štvrtiny ľudí. Naopak, nakupovanie cez Internet najmenej využívajú Rumuni a Bulhari. Takéto služby tu nevyužíva ani 10 % obyvateľov.
Slováci si cez internet najčastejšie kupujú oblečenie a športové potreby. "Takýto tovar si do virtuálneho košíka pravidelne alebo aspoň z času na čas vloží až štvrtina z nás," opísala Sadovská. Každý šiesty Slovák si ale vlani prostredníctvom internetu kúpil aj nejaké zariadenie do domácnosti a možnosť kúpiť si cez internet knihu či časopis vlani využilo 13 % obyvateľov Slovenska.
Počas nadchádzajúcich vianočných sviatkov sa už tradične očakáva väčší záujem o nakupovanie. Nápor pociťujú aj internetové obchody, a to najmä tie, ktoré sú zamerané na predaj oblečenia, kníh či elektroniky.
Napríklad v porovnaní s rokom 2007 to predstavuje trojnásobne vyšší počet. Vyplynulo to z údajov Eurostatu za rok 2012, ktoré spracovala Poštová banka.
"Slováci nakupujú online v rovnakej miere ako Európania," zhodnotila analytička banky Eva Sadovská. Podiel obyvateľov EÚ, ktorí počas minulého roka uskutočnili aspoň jeden nákup cez internet totiž predstavoval 44 %. "Slováci sú zároveň najaktívnejšími online nákupcami v rámci zoskupenia V4," doplnila Sadovská.
Medzi krajinami únie sú však najväčšími fanúšikmi online nakupovania obyvatelia Švédska, Dánska a Veľkej Británie. V týchto krajinách si takouto formou vlani zaobstarali tovary a služby takmer tri štvrtiny ľudí. Naopak, nakupovanie cez Internet najmenej využívajú Rumuni a Bulhari. Takéto služby tu nevyužíva ani 10 % obyvateľov.
Slováci si cez internet najčastejšie kupujú oblečenie a športové potreby. "Takýto tovar si do virtuálneho košíka pravidelne alebo aspoň z času na čas vloží až štvrtina z nás," opísala Sadovská. Každý šiesty Slovák si ale vlani prostredníctvom internetu kúpil aj nejaké zariadenie do domácnosti a možnosť kúpiť si cez internet knihu či časopis vlani využilo 13 % obyvateľov Slovenska.
Počas nadchádzajúcich vianočných sviatkov sa už tradične očakáva väčší záujem o nakupovanie. Nápor pociťujú aj internetové obchody, a to najmä tie, ktoré sú zamerané na predaj oblečenia, kníh či elektroniky.