Naopak, ďalších 59 percent si dovolenku bez internetu predstaviť nevie.
Autor TASR
Bratislava 28. augusta (TASR) – Vychutnať si letný oddych a nestresovať sa internetovým spravodajstvom či emailami chce až 41 percent Slovákov dovolenkujúcich v zahraničí. Naopak, ďalších 59 percent si dovolenku bez internetu predstaviť nevie. Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke približne 2200 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk.
"Najčastejší spôsob pripojenia sa na internet, ktorý využíva až 27 percent slovenských dovolenkárov, je cez sieť wifi na vlastnom počítači. Internet v mobile používa 24 percent opýtaných," uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský s tým, že osem percent tvoria dovolenkári, ktorí sa pripájajú cez lokálne počítače v kaviarni alebo v hoteli.
"Až 60 percent Slovákov, ktorí využívajú na dovolenke internet, hľadá informácie o počasí. O mapy, navigácie a cestovné poriadky sa zaujíma 48 percent a o spravodajstvo zo Slovenska 42 percent opýtaných," informoval projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth a dodáva, že až 29 percent respondentov si pozerá informácie súvisiace s nakupovaním na internete.
Stránky porovnávajúce internetové obchody, ich tovary a ceny však navštevujú Slováci najmä pred dovolenkami. Cez internet totiž nakupujú aj dovolenkové vybavenie. Podľa štatistík Heureka.sk ide najmä o digitálne fotoaparáty, kozmetiku, plavky, športové vybavenie, ale aj elektronické či papierové knihy.
"Najčastejší spôsob pripojenia sa na internet, ktorý využíva až 27 percent slovenských dovolenkárov, je cez sieť wifi na vlastnom počítači. Internet v mobile používa 24 percent opýtaných," uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský s tým, že osem percent tvoria dovolenkári, ktorí sa pripájajú cez lokálne počítače v kaviarni alebo v hoteli.
"Až 60 percent Slovákov, ktorí využívajú na dovolenke internet, hľadá informácie o počasí. O mapy, navigácie a cestovné poriadky sa zaujíma 48 percent a o spravodajstvo zo Slovenska 42 percent opýtaných," informoval projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth a dodáva, že až 29 percent respondentov si pozerá informácie súvisiace s nakupovaním na internete.
Stránky porovnávajúce internetové obchody, ich tovary a ceny však navštevujú Slováci najmä pred dovolenkami. Cez internet totiž nakupujú aj dovolenkové vybavenie. Podľa štatistík Heureka.sk ide najmä o digitálne fotoaparáty, kozmetiku, plavky, športové vybavenie, ale aj elektronické či papierové knihy.