Aj pri finančných operáciách platí, že bezpečnosť citlivých údajov v online prostredí má v rukách predovšetkým samotný používateľ internetu.
Autor TASR
Bratislava 8. februára (TASR) - V internetovom prostredí "koluje" denne až 150.000 rôznych vírusov a škodlivých kódov. Aj pri finančných operáciách platí, že bezpečnosť citlivých údajov v online prostredí má v rukách predovšetkým samotný používateľ internetu. Pri príležitosti dnešného Dňa bezpečnosti na internete preto pripravila Poštová banka "Desatoro pre bezpečnosť na internete".
Napadnutie zariadenia vírusom (61 %), krádež identity (59 %), napadnutie či podvody s bankovou kartou a internetovým bankovníctvom (54 %) sú podľa prieskumu Eurobarometer najčastejšie obavy Slovákov v online prostredí. Úroveň bezpečnosti pritom do veľkej miery závisí od prístupu samotného užívateľa, a preto treba byť v každom prípade obozretný.
"Banky svojim klientom nikdy neposielajú e-maily s linkom na internetbanking. Rovnako tak si nikdy prostredníctvom emailu, SMS správy alebo telefonicky nepýtajú od klienta citlivé údaje," vysvetľuje hovorkyňa Poštovej banky Anna Jamborová. Nikdy by sa preto nikomu nemalo prezrádzať prihlasovacie meno, heslo či informácie ako číslo a dátum platnosti karty.
Banka, podľa Jamborovej, tieto údaje prostredníctvom emailu, telefonátu alebo SMS od klienta nikdy nevyžaduje. Každá takáto snaha je pokusom o zneužitie, a preto by na ňu klienti nemali v žiadnom prípade reagovať. Pri každej takejto pochybnej komunikácii či podozrivých obratoch na účte je potrebné okamžite kontaktovať pracovníkov banky v pobočke alebo na infolinke, ktorí každého klienta usmernia, ako má ďalej postupovať.
V rámci bezpečnosti by si mali klienti pravidelne meniť aj heslo do online bankovníctva. Z prieskumu vyplynulo, že počas uplynulých 12 mesiacov tak urobila iba necelá pätina Slovákov (19 %). Európsky priemer je pritom o niečo vyšší, na úrovni 25 %.
Prezídium Policajného zboru SR eviduje za minulý rok 1779 podvodov s platobnými kartami, čo je o 6,3 % viac ako v roku 2014. Odhadovaná škoda sa pohybuje na úrovni 1,3 milióna eur. V prípade phishingu (podvodná komunikácia, najčastejšie vo forme e-mailu alebo SMS správy, ktorá má evokovať dojem, že odosielateľom je banka) dochádza k útokom v desiatkach tisícov prípadov ročne.
Napadnutie zariadenia vírusom (61 %), krádež identity (59 %), napadnutie či podvody s bankovou kartou a internetovým bankovníctvom (54 %) sú podľa prieskumu Eurobarometer najčastejšie obavy Slovákov v online prostredí. Úroveň bezpečnosti pritom do veľkej miery závisí od prístupu samotného užívateľa, a preto treba byť v každom prípade obozretný.
"Banky svojim klientom nikdy neposielajú e-maily s linkom na internetbanking. Rovnako tak si nikdy prostredníctvom emailu, SMS správy alebo telefonicky nepýtajú od klienta citlivé údaje," vysvetľuje hovorkyňa Poštovej banky Anna Jamborová. Nikdy by sa preto nikomu nemalo prezrádzať prihlasovacie meno, heslo či informácie ako číslo a dátum platnosti karty.
Banka, podľa Jamborovej, tieto údaje prostredníctvom emailu, telefonátu alebo SMS od klienta nikdy nevyžaduje. Každá takáto snaha je pokusom o zneužitie, a preto by na ňu klienti nemali v žiadnom prípade reagovať. Pri každej takejto pochybnej komunikácii či podozrivých obratoch na účte je potrebné okamžite kontaktovať pracovníkov banky v pobočke alebo na infolinke, ktorí každého klienta usmernia, ako má ďalej postupovať.
V rámci bezpečnosti by si mali klienti pravidelne meniť aj heslo do online bankovníctva. Z prieskumu vyplynulo, že počas uplynulých 12 mesiacov tak urobila iba necelá pätina Slovákov (19 %). Európsky priemer je pritom o niečo vyšší, na úrovni 25 %.
Prezídium Policajného zboru SR eviduje za minulý rok 1779 podvodov s platobnými kartami, čo je o 6,3 % viac ako v roku 2014. Odhadovaná škoda sa pohybuje na úrovni 1,3 milióna eur. V prípade phishingu (podvodná komunikácia, najčastejšie vo forme e-mailu alebo SMS správy, ktorá má evokovať dojem, že odosielateľom je banka) dochádza k útokom v desiatkach tisícov prípadov ročne.