Autor OTS
Bratislava 5. decembra (OTS) - IAB Slovakia pripravila odhad príjmov z internetovej reklamy, pozostávajúci z deklarácií členov a kvalifikovaného odhadu objemu nečlenských médií. Objem reklamy za 1. polrok 2014 dosiahol hodnotu 35,753.842 EUR, čo predstavuje nárast oproti 1. polroku 2013 o 15,5%.
V tomto polroku sme pristúpili k zmene prerozdelenia objemu nečlenských médií medzi paid for search a display reklamu. Podľa IAB Slovakia sa v rámci nadnárodných nečlenských médií postupne niektoré PPC pozície redefinovali na display. Cieľom nového prerozdelenia bolo dostať sa k reálnejšiemu objemu display reklamy.
Zo sumárneho pohľadu dosiahla paid for search a display v 1. polroku 2013 hodnotu 23,401.576 Eur a v 1. polroku 2014 26,159.348 Eur čo predstavuje nárast 11,8%. Pod rast paid for search a display reklamy sa však podpísali najmä nečlenské nadnárodné médiá. Slovenský display sa v raste v tomto polroku zastavil. Hodnota display trhu však predstavuje zaujímavú príležitosť a signál pre všetkých hráčov o jej nové prerozdelenie v ďalšom období.
Classifieds and directories zaznamenali nárast oproti 1. polroku 2013 o 26.8%. Na tomto raste sa významne podieľali všetky médiá na trhu.
Podiel jednotlivých typov reklamy: 46% display, 27% paid for search, 25% classifieds and directories.
IAB Slovakia zatiaľ nezverejnila dáta a odhad k vývoju video a mobilnej/tabletovej reklamy (jednotlivo predstavujú menej ako 2% z objemu členov). V predošlých obdobiach sme dáta začali zbierať od členských médií. Z analýzy dát členov môžme skonštatovať, že podiel video reklamy na display vs. 1. polrok 2013 narástol o 1%, to jest zo 6% na 7%. Objemom rástla video reklama oproti rovnakému obdobiu o 15.8%. Mobilná reklama zatiaľ nepredstavuje v % ani v absolútnych číslach významný podiel. Priaznivý je však vývoj trhu, ktorý by mohol postupne mobilnej reklame nahrávať a to: 37% podiel mobilných užívateľov na total RU (to jest RU mobil 1,226.632), ktorí generujú viac ako 352,8 mil. PV mesačne (10/2014, Zdroj: gemiusTraffic2, prieskum AIMmonitor).
Veríme, že hráči online trhu dokážu využiť množstvo príležitostí, ktoré online reklama ponúka a odrazí sa to aj na výsledkoch 2. polroka 2014.
Na záver zhodnotenie vývoja online populácie: podľa dát AIMmonitor online populácia rástla na úrovni 5,9%, čo predstavuje 3,417.205 pripojení a počet užívateľov RU Total zo SR na úrovni 6,3%, to jest v súčasnom období je možné osloviť 3,282.225 užívateľov (porovnanie výsledkov 10/2014 vs. 10/2013, Zdroj: gemiusTraffic2, prieskum AIMmonitor).
Viac informácií o vývoji návštevnosti médií zapojených do AIMmonitor nájdete na stránke www.iabslovakia.sk
IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 37 členov. Objemy za publikované dáta nahlásilo 22 relevantných členov. Údaje pozostávajú z media net-net hodnoty reklamy na členských médiách IAB Slovakia a kvalifikovaného odhadu tržieb slovenských a nadnárodných nečlenských online médií.
V tomto polroku sme pristúpili k zmene prerozdelenia objemu nečlenských médií medzi paid for search a display reklamu. Podľa IAB Slovakia sa v rámci nadnárodných nečlenských médií postupne niektoré PPC pozície redefinovali na display. Cieľom nového prerozdelenia bolo dostať sa k reálnejšiemu objemu display reklamy.
Zo sumárneho pohľadu dosiahla paid for search a display v 1. polroku 2013 hodnotu 23,401.576 Eur a v 1. polroku 2014 26,159.348 Eur čo predstavuje nárast 11,8%. Pod rast paid for search a display reklamy sa však podpísali najmä nečlenské nadnárodné médiá. Slovenský display sa v raste v tomto polroku zastavil. Hodnota display trhu však predstavuje zaujímavú príležitosť a signál pre všetkých hráčov o jej nové prerozdelenie v ďalšom období.
Classifieds and directories zaznamenali nárast oproti 1. polroku 2013 o 26.8%. Na tomto raste sa významne podieľali všetky médiá na trhu.
Podiel jednotlivých typov reklamy: 46% display, 27% paid for search, 25% classifieds and directories.
IAB Slovakia zatiaľ nezverejnila dáta a odhad k vývoju video a mobilnej/tabletovej reklamy (jednotlivo predstavujú menej ako 2% z objemu členov). V predošlých obdobiach sme dáta začali zbierať od členských médií. Z analýzy dát členov môžme skonštatovať, že podiel video reklamy na display vs. 1. polrok 2013 narástol o 1%, to jest zo 6% na 7%. Objemom rástla video reklama oproti rovnakému obdobiu o 15.8%. Mobilná reklama zatiaľ nepredstavuje v % ani v absolútnych číslach významný podiel. Priaznivý je však vývoj trhu, ktorý by mohol postupne mobilnej reklame nahrávať a to: 37% podiel mobilných užívateľov na total RU (to jest RU mobil 1,226.632), ktorí generujú viac ako 352,8 mil. PV mesačne (10/2014, Zdroj: gemiusTraffic2, prieskum AIMmonitor).
Veríme, že hráči online trhu dokážu využiť množstvo príležitostí, ktoré online reklama ponúka a odrazí sa to aj na výsledkoch 2. polroka 2014.
Na záver zhodnotenie vývoja online populácie: podľa dát AIMmonitor online populácia rástla na úrovni 5,9%, čo predstavuje 3,417.205 pripojení a počet užívateľov RU Total zo SR na úrovni 6,3%, to jest v súčasnom období je možné osloviť 3,282.225 užívateľov (porovnanie výsledkov 10/2014 vs. 10/2013, Zdroj: gemiusTraffic2, prieskum AIMmonitor).
Viac informácií o vývoji návštevnosti médií zapojených do AIMmonitor nájdete na stránke www.iabslovakia.sk
IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 37 členov. Objemy za publikované dáta nahlásilo 22 relevantných členov. Údaje pozostávajú z media net-net hodnoty reklamy na členských médiách IAB Slovakia a kvalifikovaného odhadu tržieb slovenských a nadnárodných nečlenských online médií.