Ľudia vlani uskutočnili cez internet o 17,3 % viac objednávok ako v roku 2011.
Autor TASR
Bratislava 10. marca (TASR) – Rok 2012 bol pre internetový obchod podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) najúspešnejším v doterajšej histórii. V porovnaní s rokom 2011 stúpli vlani obchodom pôsobiacim v asociácii tržby o 7,5 %. Zároveň rástol aj počet objednávok, a to o 17,3 %. Asociácia tak odhaduje, že celkový obrat z predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu vlani na Slovensku predstavoval zhruba 250 miliónov eur.
"Vzhľadom na stagnáciu domácej spotreby a ostatné kľúčové ekonomické ukazovatele z uplynulých mesiacov je zrejmé, že za rastom internetového obchodu stoja predovšetkým zákazníci, ktorí postupne prichádzajú na internet z kamenných obchodov," odôvodnil výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.
Trendom je podľa jeho slov znižovanie priemernej hodnoty objednávky, ktorú ľudia cez internet robia. "Kým pred dvomi rokmi bola pri nákupe tovaru priemerná hodnota objednávky približne 132 eur, v minulom roku to bolo už iba vyše 90 eur," vyčíslil Dvorský.
Súvisí to podľa neho okrem iného s budovaním siete odberných miest internetových obchodov. Tiež aj s čoraz populárnejším osobným vyzdvihnutím tovaru, ktorý je spojený s platením ceny v hotovosti. Napriek tomu v minulom roku ľudia uprednostňovali nákup tovaru na dobierku. Takýmto spôsobom sa podľa SAEC zrealizovalo 61 % objednávok.
"Vzhľadom na stagnáciu domácej spotreby a ostatné kľúčové ekonomické ukazovatele z uplynulých mesiacov je zrejmé, že za rastom internetového obchodu stoja predovšetkým zákazníci, ktorí postupne prichádzajú na internet z kamenných obchodov," odôvodnil výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.
Trendom je podľa jeho slov znižovanie priemernej hodnoty objednávky, ktorú ľudia cez internet robia. "Kým pred dvomi rokmi bola pri nákupe tovaru priemerná hodnota objednávky približne 132 eur, v minulom roku to bolo už iba vyše 90 eur," vyčíslil Dvorský.
Súvisí to podľa neho okrem iného s budovaním siete odberných miest internetových obchodov. Tiež aj s čoraz populárnejším osobným vyzdvihnutím tovaru, ktorý je spojený s platením ceny v hotovosti. Napriek tomu v minulom roku ľudia uprednostňovali nákup tovaru na dobierku. Takýmto spôsobom sa podľa SAEC zrealizovalo 61 % objednávok.