Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Ekonomika

Internetový predaj v Nemecku vlani vzrástol takmer o 11 %

Ilustračná snímka. Foto: WSW s.r.o.

Najvyššie obraty zaznamenávajú online obchodné platformy, ako sú Amazon alebo eBay, ale najprudší nárast sme zaznamenali pri odosielateľoch, ktorí sú doma v prevádzke kamenných predajní.

Hamburg 22. januára (TASR) - Internet ako predajný kanál pre tovary všetkých druhov prudko expanduje. Nemeckí spotrebitelia vlani nakúpili prostredníctvom internetu tovary v celkovej hodnote 58,5 miliardy eur, uviedol spolkový zväz pre elektronické obchodovanie a zásielkový obchod BEVH. To bolo takmer o 11 % viac než v roku 2016. To znamená, že každé ôsme euro v rámci maloobchodných tržieb pripadalo na internetový predaj. BEVH v tomto roku počíta s ďalším zvýšením o 9,3 %.

K tomu je potrebné pripočítať ďalších 3,7 miliardy eur, čo bol obrat klasického zásielkového obchodu bez internetu, a takmer 16 miliárd eur, ktoré pripadali na služby, ako sú napríklad vlakové lístky alebo letenky, lístky na koncerty atď. Takže celkové tržby takzvaného interaktívneho obchodu dosiahli v roku 2017 v Nemecku vyše 78 miliárd eur.

"Najvyššie obraty zaznamenávajú online obchodné platformy, ako sú Amazon alebo eBay, ale najprudší nárast sme zaznamenali pri odosielateľoch, ktorí sú doma v prevádzke kamenných predajní," uviedol šéf BEVH Gero Furchheim. Online tržby týchto firiem stúpli o 26,2 %.

Najväčšie tržby boli zaznamenané v oblasti online predaja oblečenia, elektroniky, počítačov a obuvi, na tieto tovary pripadala vyše polovica z celkového obratu. Čoraz viac expanduje predaj domácich potrieb, nábytku rovnako ako tovarov každodennej spotreby, ako sú potraviny alebo drogéria. Tržby z predaja potravín prvýkrát prekonali hranicu 1 miliardy eur.