ydavatelia správ na čele s európskymi mediálnymi skupinami dlho bojovali s najpopulárnejším internetovým vyhľadávačom na svete o kompenzácie za použitie ich obsahu.
Autor TASR
San Francisco 1. októbra (TASR) - Alphabet, materská spoločnosť internetového vyhľadávača Google, plánuje v najbližších troch rokoch zaplatiť vydavateľom na celom svete 1 miliardu USD (854,12 milióna eur) za ich obsah. Oznámil to vo štvrtok jej generálny riaditeľ Sundar Pichai.
Vydavatelia správ na čele s európskymi mediálnymi skupinami dlho bojovali s najpopulárnejším internetovým vyhľadávačom na svete o kompenzácie za použitie ich obsahu.
Generálny riaditeľ Pichai uviedol, že nový produkt s názvom Google News Showcase spustia najskôr v Nemecku, kde už uzatvorili zmluvy s mnohými vydavateľstvami vrátane Der Spiegel, Stern či Die Zeit, a tiež v Brazílii, kde podpísali zmluvy s Folha de S. Paulo, Band a Infobae.
Ďalej bude tento produkt uvedený na trh v Belgicku, Indii, Holandsku a ďalších krajinách. K produktu sa prihlásilo približne 200 vydavateľov od Argentíny, Austrálie, cez Britániu, Brazíliu, Kanadu či Nemecko.
Pichai v príspevku na blogu napísal, že Google v rámci tohto doposiaľ najväčšieho finančného záväzku zaplatí vydavateľom za vytvorenie a výber vysokokvalitného obsahu pre nový druh online spravodajských služieb,.
Produkt umožní vydavateľom vyberať a prezentovať svoje články a bude zaradený v službách Google News na zariadeniach s operačným systémom Android a prípadne na zariadeniach Apple. Pichai pripomenul, že tento prístup sa líši od iných spravodajských produktov, pretože jeho obsah budú vyberať jednotlivé vydavateľstvá.
Produkt nadväzuje na licenčnú dohodu, ktorú v júni podpísal s niektorými mediálnymi skupinami v Austrálii, Brazílii a Nemecku.
Google rokuje aj s francúzskymi vydavateľmi, ktorí patria k najhlasnejším kritikom, zatiaľ čo Austrália chce prinútiť internetový vyhľadávač, ako aj sociálnu sieť Facebook, aby zdieľali príjmy z reklamy s miestnymi mediálnymi skupinami.
Financovanie spravodajstva niektorých vydavateľstiev spoločnosťou Google však nahnevalo ďalších internetových vydavateľov, ako sú webové stránky o počasí a receptoch, ktoré tvrdia, že Google poškodí ich príjmy.
(1 EUR = 1,1708 USD)
Vydavatelia správ na čele s európskymi mediálnymi skupinami dlho bojovali s najpopulárnejším internetovým vyhľadávačom na svete o kompenzácie za použitie ich obsahu.
Generálny riaditeľ Pichai uviedol, že nový produkt s názvom Google News Showcase spustia najskôr v Nemecku, kde už uzatvorili zmluvy s mnohými vydavateľstvami vrátane Der Spiegel, Stern či Die Zeit, a tiež v Brazílii, kde podpísali zmluvy s Folha de S. Paulo, Band a Infobae.
Ďalej bude tento produkt uvedený na trh v Belgicku, Indii, Holandsku a ďalších krajinách. K produktu sa prihlásilo približne 200 vydavateľov od Argentíny, Austrálie, cez Britániu, Brazíliu, Kanadu či Nemecko.
Pichai v príspevku na blogu napísal, že Google v rámci tohto doposiaľ najväčšieho finančného záväzku zaplatí vydavateľom za vytvorenie a výber vysokokvalitného obsahu pre nový druh online spravodajských služieb,.
Produkt umožní vydavateľom vyberať a prezentovať svoje články a bude zaradený v službách Google News na zariadeniach s operačným systémom Android a prípadne na zariadeniach Apple. Pichai pripomenul, že tento prístup sa líši od iných spravodajských produktov, pretože jeho obsah budú vyberať jednotlivé vydavateľstvá.
Produkt nadväzuje na licenčnú dohodu, ktorú v júni podpísal s niektorými mediálnymi skupinami v Austrálii, Brazílii a Nemecku.
Google rokuje aj s francúzskymi vydavateľmi, ktorí patria k najhlasnejším kritikom, zatiaľ čo Austrália chce prinútiť internetový vyhľadávač, ako aj sociálnu sieť Facebook, aby zdieľali príjmy z reklamy s miestnymi mediálnymi skupinami.
Financovanie spravodajstva niektorých vydavateľstiev spoločnosťou Google však nahnevalo ďalších internetových vydavateľov, ako sú webové stránky o počasí a receptoch, ktoré tvrdia, že Google poškodí ich príjmy.
(1 EUR = 1,1708 USD)