Vyplýva to zo štatistík prieskumu Consumer Barometra, do ktorého sa zapojilo 625.000 spotrebiteľov z celého sveta.
Autor TASR
Bratislava 27. februára (TASR) - Približne jedna tretina používateľov sa v súkromí pripája na internet častejšie zo smartfónov ako cez počítač. Tento trend kopíruje aj Slovensko a počet používateľov smartfónov sa v SR zvýšil takmer päťnásobne oproti roku 2012. Vyplýva to zo štatistík prieskumu Consumer Barometra, do ktorého sa zapojilo 625.000 spotrebiteľov z celého sveta.
Prieskum je zameraný na správanie spotrebiteľov v dobe internetu. Výsledky prieskumu poukazujú na významné zmeny v správaní spotrebiteľov za posledných päť rokov, či už ide o zariadenia, ktoré používajú, alebo o internet, ktorý sa stal súčasťou ich životov. Prieskum realizovala prieskumná agentúra Kantar TNS pre spoločnosť Google.
Éra počítačovej dominanty je už preč. Globálne štatistiky ukazujú, že už približne jedna tretina používateľov smartfónov sa v súkromí pripája na internet častejšie cez smartfón, ako cez počítač, či tablet. Moderné zariadenia sa udomácnili aj v rukách slovenských používateľov, pričom takmer tretina (30 %) sa v súkromí pripája na internet v rovnakej miere cez všetky dostupné zariadenia ako napríklad smartfón, tablet, počítač, najmä však ľudia vo veku do 34 rokov. Táto skupina tvorí až 45 %. Pripojenie najmä cez počítač je dominantou seniorov 55+ (64 %).
Práve cenová dostupnosť a široké možnosti výberu umožnili používateľom obľúbiť si viac ako jedno zariadenie, ktoré používajú. V roku 2012 sa na Slovensku uspokojilo len s jedným zariadením (smartfón, tablet, počítač) až 70 % ľudí, v roku 2016 ich počet klesol na 22 %. Na druhej strane, všetky tri zariadenia používalo pred piatimi rokmi len percento používateľov, dnes ich počet vzrástol na 27 %.
Slovenské domácnosti nie sú výnimkou ani v používaní ďalších zariadení s pripojením na internet. Tzv. smart televíziu vlastní dnes už 32 % používateľov, ďalšie digitálne zariadenia schopné streamovať obsah z internetu na televíznej obrazovke má 11 % domácností.
Z globálnych štatistík vyplýva, že v roku 2012 používala smartfón len tretina spotrebiteľov. O päť rokov neskôr sa toto číslo zdvojnásobilo a vzrástlo až na 70 %. Na Slovensku je tento trend omnoho výraznejší. V roku 2012 využívalo smartfón len 14 % slovenských spotrebiteľov, pričom v roku 2016 toto číslo vzrástlo na 65 %.
Už základné štatistiky naznačujú, že smartfón má v živote slovenských spotrebiteľov významné miesto. Najmä však medzi mladými (93 % do 25 rokov, 89 % vo vekovej kategórii 25-34 rokov).
Prieskum je zameraný na správanie spotrebiteľov v dobe internetu. Výsledky prieskumu poukazujú na významné zmeny v správaní spotrebiteľov za posledných päť rokov, či už ide o zariadenia, ktoré používajú, alebo o internet, ktorý sa stal súčasťou ich životov. Prieskum realizovala prieskumná agentúra Kantar TNS pre spoločnosť Google.
Éra počítačovej dominanty je už preč. Globálne štatistiky ukazujú, že už približne jedna tretina používateľov smartfónov sa v súkromí pripája na internet častejšie cez smartfón, ako cez počítač, či tablet. Moderné zariadenia sa udomácnili aj v rukách slovenských používateľov, pričom takmer tretina (30 %) sa v súkromí pripája na internet v rovnakej miere cez všetky dostupné zariadenia ako napríklad smartfón, tablet, počítač, najmä však ľudia vo veku do 34 rokov. Táto skupina tvorí až 45 %. Pripojenie najmä cez počítač je dominantou seniorov 55+ (64 %).
Práve cenová dostupnosť a široké možnosti výberu umožnili používateľom obľúbiť si viac ako jedno zariadenie, ktoré používajú. V roku 2012 sa na Slovensku uspokojilo len s jedným zariadením (smartfón, tablet, počítač) až 70 % ľudí, v roku 2016 ich počet klesol na 22 %. Na druhej strane, všetky tri zariadenia používalo pred piatimi rokmi len percento používateľov, dnes ich počet vzrástol na 27 %.
Slovenské domácnosti nie sú výnimkou ani v používaní ďalších zariadení s pripojením na internet. Tzv. smart televíziu vlastní dnes už 32 % používateľov, ďalšie digitálne zariadenia schopné streamovať obsah z internetu na televíznej obrazovke má 11 % domácností.
Z globálnych štatistík vyplýva, že v roku 2012 používala smartfón len tretina spotrebiteľov. O päť rokov neskôr sa toto číslo zdvojnásobilo a vzrástlo až na 70 %. Na Slovensku je tento trend omnoho výraznejší. V roku 2012 využívalo smartfón len 14 % slovenských spotrebiteľov, pričom v roku 2016 toto číslo vzrástlo na 65 %.
Už základné štatistiky naznačujú, že smartfón má v živote slovenských spotrebiteľov významné miesto. Najmä však medzi mladými (93 % do 25 rokov, 89 % vo vekovej kategórii 25-34 rokov).