Okrem zlepšenia správy oprávnení nastalo zjednodušenie napríklad aj v inštalácii podpisových aplikácií, keď sa štyri aplikácie nainštalujú v jednom kroku.
Autor TASR
Bratislava 29. júna (TASR) – Inštalácia viacerých aplikácií na jedenkrát a menej preklikávania. Majitelia elektronických schránok môžu pracovať v online prostredí účinnejšie. Tento týždeň pribudla nová funkcia, ktorá umožní zmeniť existujúce oprávnenie v e-schránke na menej klikov. Informovala o tom Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES).
Po novom už možno existujúce oprávnenie zmeniť v Profile na portáli Slovensko.sk v časti Zobrazenie zastupovania.
„Kliknete na políčko Upraviť a môžete meniť typ a rozsah oprávnenia. Už teda nemusíte dané oprávnenie na schránku zrušiť a znova oň požiadať. V novom dizajne schránok to bude ešte jednoduchšie. Zmenu oprávnenia nastavíte priamo v schránke, a to v časti Nastavenia, ktorá prehľadne zobrazuje zoznam oprávnených osôb s prístupom k danej schránke,“ opísala riaditeľka sekcie prevádzky aplikácií NASES Andrea Janotová.
Starý systém totiž pri akejkoľvek zmene nastavenia prístupu užívateľa nútil zrušiť osobe oprávnenie a následne bolo potrebné pridať oprávnenia nanovo.
O úspešnom výsledku zmeny oprávnenia bude užívateľom do prijatých správ zaslané potvrdenie o zastupovaní. Rovnaké potvrdenie o zmene zastupovania bude zaslané aj do elektronickej schránky fyzickej osoby, ktorej bolo zastupovanie zmenené.
Okrem zlepšenia správy oprávnení nastalo zjednodušenie napríklad aj v inštalácii podpisových aplikácií, keď sa štyri aplikácie nainštalujú v jednom kroku.
Ďalšie zmeny čakajú elektronické schránky postupne. V júli je pripravený nový dizajn, ktorý so sebou postupne prinesie ďalšie výhody. Do konca septembra plánuje NASES sprístupniť napríklad preposielanie správ na e-mail alebo hromadné označovanie správ a prácu s nimi.
Po novom už možno existujúce oprávnenie zmeniť v Profile na portáli Slovensko.sk v časti Zobrazenie zastupovania.
„Kliknete na políčko Upraviť a môžete meniť typ a rozsah oprávnenia. Už teda nemusíte dané oprávnenie na schránku zrušiť a znova oň požiadať. V novom dizajne schránok to bude ešte jednoduchšie. Zmenu oprávnenia nastavíte priamo v schránke, a to v časti Nastavenia, ktorá prehľadne zobrazuje zoznam oprávnených osôb s prístupom k danej schránke,“ opísala riaditeľka sekcie prevádzky aplikácií NASES Andrea Janotová.
Starý systém totiž pri akejkoľvek zmene nastavenia prístupu užívateľa nútil zrušiť osobe oprávnenie a následne bolo potrebné pridať oprávnenia nanovo.
O úspešnom výsledku zmeny oprávnenia bude užívateľom do prijatých správ zaslané potvrdenie o zastupovaní. Rovnaké potvrdenie o zmene zastupovania bude zaslané aj do elektronickej schránky fyzickej osoby, ktorej bolo zastupovanie zmenené.
Okrem zlepšenia správy oprávnení nastalo zjednodušenie napríklad aj v inštalácii podpisových aplikácií, keď sa štyri aplikácie nainštalujú v jednom kroku.
Ďalšie zmeny čakajú elektronické schránky postupne. V júli je pripravený nový dizajn, ktorý so sebou postupne prinesie ďalšie výhody. Do konca septembra plánuje NASES sprístupniť napríklad preposielanie správ na e-mail alebo hromadné označovanie správ a prácu s nimi.