Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Nemecká značka Braun sa vracia na trh audio techniky

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Spoločnosť Braun vznikla v roku 1921 a po 2. svetovej vojne bola známa najmä svojím minimalistickým štýlom a funkčným dizajnom.

Berlín 5. septembra (TASR) - Nemecká značka Braun sa po dlhej absencii vracia na trh audio techniky. Za návratom na berlínskom veľtrhu spotrebnej elektroniky IFA stojí britská spoločnosť Pure, ktorá získala licenciu na značku Braun a prevzala aj jej dizajn.

Na veľtrhu predstavila tri bezdrôtové reproduktory, ktorých predlohou sa stala séria reproduktorov Braun Audio LE z roku 1959 vytvorených známym dizajnérom Dieterom Ramsom. Ich výroba sa zastavila v roku 1990.

Tri nové reproduktory sú v hliníkovom puzdre a Pure chce nimi priamo konkurovať značkám Sonos a Bose. Pure vyvinul zvukovú technológiu, pri sieťovom pripojení stavil na systémy Apple AirPlay 2 a Google Chromecast, ktoré umožnia prepojiť reproduktor so smartfónom alebo tabletom.

Spoločnosť Braun vznikla v roku 1921 a po 2. svetovej vojne bola známa najmä svojím minimalistickým štýlom a funkčným dizajnom. Braun je považovaný za pioniera priemyselného dizajnu. V roku 1967 ho kúpil koncern Gillette a v roku 2005 ho prevzal Procter & Gamble. Braun v súčasnosti vyrába predovšetkým prístroje pre telesnú hygienu a kuchynské spotrebiče.