E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika.
Autor TASR
Bratislava 8. októbra (TASR) - Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roka sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Vyplýva to z analýz eCommerce Insider nákupného poradcu Heureka.
E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková káva s nárastom +320 %, prepadákom sú granuly pre psy s poklesom -42 %.
Kľúčom k výsledku 3. kvartálu prispieva najmä september, keďže oba prázdninové mesiace patria medzi najslabšie v roku. Najvýraznejší vplyv na celkový výsledok však malo letné počasie s nadpriemernými teplotami, o čom svedčí zoznam skokanov. Celkovo však prevláda opatrnosť.
"Z našich dát je vidieť, že ľudia stále hľadia na cenu, veľa porovnávajú a zvažujú väčšie nákupy. Sú cenovo citlivejší, dlhšie vyhľadávajú najlepšie ponuky a čakajú na zľavy," povedal David Chmelař, generálny riaditeľ Heureka Group.
V porovnaní s minuloročnými hodnotami zaznamenala priemerná hodnota objednávky malý pokles. "Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy vďaka neustále rýchlo sa rozrastajúcej sieti samoobslužných miest podporujú aj menšie nákupy," vysvetlil Chmelař.
Spomínaným skokanom je zrnková káva (+320 %), ktorá si nachádza čoraz viac zákazníkov nakupujúcich na internete. Za zrnkovou kávou nasledujú produkty, ktoré súvisia s teplotne nadpriemerným letom - mobilné klimatizácie (+257 %), domáce ventilátory (+160 %), ochladzovače vzduchu (+156 %) a klimatizácie (+70 %). Tieto kategórie veľmi výrazne rástli aj na začiatku leta pri prvej vlne horúčav.
E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková káva s nárastom +320 %, prepadákom sú granuly pre psy s poklesom -42 %.
Kľúčom k výsledku 3. kvartálu prispieva najmä september, keďže oba prázdninové mesiace patria medzi najslabšie v roku. Najvýraznejší vplyv na celkový výsledok však malo letné počasie s nadpriemernými teplotami, o čom svedčí zoznam skokanov. Celkovo však prevláda opatrnosť.
"Z našich dát je vidieť, že ľudia stále hľadia na cenu, veľa porovnávajú a zvažujú väčšie nákupy. Sú cenovo citlivejší, dlhšie vyhľadávajú najlepšie ponuky a čakajú na zľavy," povedal David Chmelař, generálny riaditeľ Heureka Group.
V porovnaní s minuloročnými hodnotami zaznamenala priemerná hodnota objednávky malý pokles. "Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy vďaka neustále rýchlo sa rozrastajúcej sieti samoobslužných miest podporujú aj menšie nákupy," vysvetlil Chmelař.
Spomínaným skokanom je zrnková káva (+320 %), ktorá si nachádza čoraz viac zákazníkov nakupujúcich na internete. Za zrnkovou kávou nasledujú produkty, ktoré súvisia s teplotne nadpriemerným letom - mobilné klimatizácie (+257 %), domáce ventilátory (+160 %), ochladzovače vzduchu (+156 %) a klimatizácie (+70 %). Tieto kategórie veľmi výrazne rástli aj na začiatku leta pri prvej vlne horúčav.