Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 14. november 2024Meniny má Irma
< sekcia Ekonomika

Úroveň digitálnych zručností Slovákov rastie

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Práve digitálne zručnosti budú v budúcnosti podľa odhadov Európskej komisie vyžadované pri výkone až 90 % pracovných pozícií.

Bratislava 18. októbra (TASR) - Slováci potvrdili záujem zdokonaľovať sa v digitálnych zručnostiach. Od minulého leta sa ich len vďaka vzdelávaciemu programu Digitálna garáž, ktorú Google spustil v rámci svojej iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť, vyškolilo vyše 27.000. Uviedli to dnes na stretnutí s novinármi predstavitelia spoločnosti Google na Slovensku.

Na základe údajov majú najväčší záujem o získanie týchto znalostí ľudia z Bratislavského, Košického a Žilinského kraja. Najsvedomitejšie k štúdiu pristúpili ľudia z Trnavského kraja. Počas jednej návštevy online platformy Digitálna garáž si prezreli najväčší objem študijných materiálov a samotným štúdiom strávili v priemere aj najdlhší čas.

Práve digitálne zručnosti budú v budúcnosti podľa odhadov Európskej komisie vyžadované pri výkone až 90 % pracovných pozícií. S využitím internetu je navyše oveľa jednoduchšie a menej rizikové uskutočniť svoj podnikateľský sen či nájsť odbyt pre svoje produkty. Internet totiž otvára priestor a poskytuje možnosti na podnikanie pre každého. Aj vďaka online sa na Slovensku podarilo oživiť a podporiť mnohé slovenské tradície a remeslá a dostať ich opäť do povedomia verejnosti.

V súčasnosti sa úroveň nezamestnanosti na Slovensku pohybuje okolo 7,6 %, avšak v skupine mladých je až na úrovni 17,6 %. Spoločnosť Google preto vlani v júni spustila vzdelávací program Digitálna garáž, ktorý je súčasťou širšej iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť. Tento program zahŕňa online školenia aj prednášky, vďaka ktorým najmä mladí ľudia získajú cenné poznatky o tom, ako funguje napríklad webová analytika, komunikačné nástroje, vyhľadávanie, mobilný marketing a tiež ďalšie vedomosti z oblastí ako online predaj a propagácia.

"Je zrejmé, že sa Slováci prestávajú báť digitálneho sveta a namiesto toho mu chcú porozumieť. Predovšetkým zo strany mladých ľudí sme zaznamenali veľký záujem ako o online školenia, tak o účasť na workshopoch, ktorých sme naprieč šiestimi slovenskými regiónmi usporiadali celkovo 63. V prieskume, ktorý sme si nechali vypracovať spoločnosťou IPSOS, uviedlo takmer 18.000 respondentov, že sa im vďaka týmto školeniam zdvihlo sebavedomie a takmer 1900 si vďaka novonadobudnutým znalostiam ľahšie našlo prácu," povedal Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu.