Pokiaľ ide o pôsobenie súkromných firiem z inej oblasti, spomenul iniciatívu Chcem smart mesto.
Autor TASR
Bratislava 25. augusta (TASR) – V podmienkach rokovaniach so samosprávou o projekte smart city (inteligentné mesto, poznámka TASR) musí byť najprv jasne čitateľná iniciatíva samosprávy a ochota prijímať podnety z podnikateľského prostredia, inak je súkromná aktivita vopred odsúdená na neúspech. Pre TASR to uviedol výkonný riaditeľ Inštitútu urbánneho rozvoja (IUR) Juraj Suchánek v súvislosti s developermi.
Pokiaľ ide o pôsobenie súkromných firiem z inej oblasti, spomenul iniciatívu Chcem smart mesto. Koncom mája 2018 ju vyhlásili slovenské technologické spoločnosti ako platformu zavádzania inovatívnych riešení do slovenských miest. "Oslovili všetky slovenské mestá s ponukou zorientovať sa v problematike, identifikovať vhodné oblasti pre nasadenie smart riešení, analyzovať ich prínos a poskytli poradenstvo pri vypracovávaní štúdií. Záujem prejavili Trnava, Trenčín, Banská Bystrica, Dolný Kubín, Prešov a Hlohovec," konkretizoval záujem samospráv.
Mestá sa podľa neho zaujímali predovšetkým o dopravné riešenia, ktoré zlepšujú infraštruktúru a zefektívňujú premávku v meste a o optimalizáciu komunálnych služieb. "Určite je vhodné do podobných iniciatív zapájať aj developerov, ktorí môžu takéto inteligentné riešenia integrovať v území už od fázy prípravy projektov," dodal.
Podporu prípravy základných koncepcií inteligentného mesta pre jednotlivé samosprávy, vrátane akčných plánov, vníma ako efektívnejšiu v porovnaní s dotačnými schémami. Kvalitné zavádzanie smart riešení sa v konečnom dôsledku prejaví aj na úspore nákladov, ale aj v kvalitnejších, respektíve efektívnejších verejných službách, uzavrel predstaviteľ IUR.
Pokiaľ ide o pôsobenie súkromných firiem z inej oblasti, spomenul iniciatívu Chcem smart mesto. Koncom mája 2018 ju vyhlásili slovenské technologické spoločnosti ako platformu zavádzania inovatívnych riešení do slovenských miest. "Oslovili všetky slovenské mestá s ponukou zorientovať sa v problematike, identifikovať vhodné oblasti pre nasadenie smart riešení, analyzovať ich prínos a poskytli poradenstvo pri vypracovávaní štúdií. Záujem prejavili Trnava, Trenčín, Banská Bystrica, Dolný Kubín, Prešov a Hlohovec," konkretizoval záujem samospráv.
Mestá sa podľa neho zaujímali predovšetkým o dopravné riešenia, ktoré zlepšujú infraštruktúru a zefektívňujú premávku v meste a o optimalizáciu komunálnych služieb. "Určite je vhodné do podobných iniciatív zapájať aj developerov, ktorí môžu takéto inteligentné riešenia integrovať v území už od fázy prípravy projektov," dodal.
Podporu prípravy základných koncepcií inteligentného mesta pre jednotlivé samosprávy, vrátane akčných plánov, vníma ako efektívnejšiu v porovnaní s dotačnými schémami. Kvalitné zavádzanie smart riešení sa v konečnom dôsledku prejaví aj na úspore nákladov, ale aj v kvalitnejších, respektíve efektívnejších verejných službách, uzavrel predstaviteľ IUR.