Tri automobilky na Slovensku, Volkswagen, PSA Peugeot Citroën a Kia Motors, vyvážajú až 98 percent svojej produkcie. Euro je pre nich veľkou výhodou.
Autor TASR
Bratislava 10. januára (TASR) - Zavedenie eura malo pre automobilky na Slovensku veľký význam. Pomohlo odbúrať administratívne náklady a stabilizovať finančné toky vo firmách. Povedal v rozhovore pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu SR Jaroslav Holeček.
"Zo štatistického hľadiska už nie je nutné vo fabrikách viesť dve účtovníctva a robiť dve uzávierky, korunovú a eurovú. Z osobnej skúsenosti viem, aké to bolo zložité. Ďalej sa eliminovali všetky devízové riziká, ktoré boli spojené s finančnými transakciami," zdôraznil Holeček.
Tri automobilky na Slovensku, Volkswagen, PSA Peugeot Citroën a Kia Motors, vyvážajú až 98 percent svojej produkcie. Euro je pre nich veľkou výhodou. "Nemusia sa zamýšľať nad tým, kam smeruje export vozidiel. Predtým pri vývoze do tretích krajín, ktoré nemali euro, bolo potrebné brať do úvahy troje devízových kurzov, koruny, eura a ešte meny tretej krajiny," upozornil Holeček. Slovensko je jedinou krajinou z Vyšehradskej štvorky, kde je zavedené euro. Holeček pripustil, že to môže byť dôležitá výhoda v konkurenčnou boji o ďalšiu automobilku.
Slovenská republika sa pred piatimi rokmi pridala ku krajinám, ktoré používajú euro. Slovenskú korunu nahradila ako 16. členská krajina 1. januára 2009 spoločnou európskou menou, a to súčasne v hotovostnom aj bezhotovostnom obehu.
V deň zavedenia spoločnej meny, 1. januára 1999, sa euro stalo novou oficiálnou menou 11 členských štátov - Belgicko, Nemecko, Španielsko, Francúzsko, Írsko, Luxembursko, Holandsko, Rakúsko, Portugalsko, Taliansko a Fínsko, v ktorých nahradilo pôvodné národné menové jednotky. Ešte pred Slovenskom začalo 1. januára 2001 euro používať Grécko, 1. januára 2007 Slovinsko a 1. januára 2008 sa pridali Cyprus a Malta. Estónsko vstúpilo do eurozóny 1. januára 2011 a jej zatiaľ posledným 18. členom sa 1. januára tohto roka stalo Lotyšsko.
"Zo štatistického hľadiska už nie je nutné vo fabrikách viesť dve účtovníctva a robiť dve uzávierky, korunovú a eurovú. Z osobnej skúsenosti viem, aké to bolo zložité. Ďalej sa eliminovali všetky devízové riziká, ktoré boli spojené s finančnými transakciami," zdôraznil Holeček.
Tri automobilky na Slovensku, Volkswagen, PSA Peugeot Citroën a Kia Motors, vyvážajú až 98 percent svojej produkcie. Euro je pre nich veľkou výhodou. "Nemusia sa zamýšľať nad tým, kam smeruje export vozidiel. Predtým pri vývoze do tretích krajín, ktoré nemali euro, bolo potrebné brať do úvahy troje devízových kurzov, koruny, eura a ešte meny tretej krajiny," upozornil Holeček. Slovensko je jedinou krajinou z Vyšehradskej štvorky, kde je zavedené euro. Holeček pripustil, že to môže byť dôležitá výhoda v konkurenčnou boji o ďalšiu automobilku.
Slovenská republika sa pred piatimi rokmi pridala ku krajinám, ktoré používajú euro. Slovenskú korunu nahradila ako 16. členská krajina 1. januára 2009 spoločnou európskou menou, a to súčasne v hotovostnom aj bezhotovostnom obehu.
V deň zavedenia spoločnej meny, 1. januára 1999, sa euro stalo novou oficiálnou menou 11 členských štátov - Belgicko, Nemecko, Španielsko, Francúzsko, Írsko, Luxembursko, Holandsko, Rakúsko, Portugalsko, Taliansko a Fínsko, v ktorých nahradilo pôvodné národné menové jednotky. Ešte pred Slovenskom začalo 1. januára 2001 euro používať Grécko, 1. januára 2007 Slovinsko a 1. januára 2008 sa pridali Cyprus a Malta. Estónsko vstúpilo do eurozóny 1. januára 2011 a jej zatiaľ posledným 18. členom sa 1. januára tohto roka stalo Lotyšsko.