Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Ekonomika

J. POČIATEK: Diaľnica D3 je našou prioritou rovnako ako diaľnica D1

Slávnostné poklepanie základného kameňa. Na snímke generálny riaditeľ Váhostav-SK Ján Kato (vľavo), dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek (uprosted) a predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Úsek dlhý 12,3 kilometra bude vodičom k dispozícii v polovici roka 2016.

Skalité 30. októbra (TASR) – Základný kameň úseku diaľnice D3 od Svrčinovca po Skalité dnes v Skalitom slávnostne poklepal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

Úsek dlhý 12,3 kilometra bude vodičom k dispozícii v polovici roka 2016.

Diaľnica D3 je našou prioritou, takisto ako diaľnica D1. Tento úsek je najdôležitejší z pohľadu prepojenia na Poľskú republiku. Následne je v pláne a momentálne sa súťaží úsek Žilina – Strážov, Žilina – Brodno, čiže z južnej strany. V budúcom roku chceme začať súťaž na obchvat Čadce – Čadca-Bukov – Svrčinovec. A v ďalšom roku zvyšné tri úseky. Čiže, plán rozostavať všetky úseky diaľnice D3 do konca tohto volebného obdobia stále platí,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Galéria: Poklepanie základného kameňa diaľnice D3 v Skalitom





Zdôraznil, že takmer polovica diaľničného úseku je na mostoch alebo v tuneli. „Tento úsek je veľmi náročný, pretože na 12 kilometroch bude 24 mostov a dva tunely. A je to jeden z najnáročnejších, ak nie najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa s ním začína. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ uviedol Počiatek.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že cena celého úseku je 330 miliónov eur, pričom sa počíta s financovaním z fondov Európskej únie a s príspevkom štátneho rozpočtu.

„Verím tomu, že sa Slovensko konečne dočká prepojenia diaľničnej siete na nášho ekonomicky najvýznamnejšieho suseda, a to je Poľská republika. Intenzity dopravy momentálne nie sú na úrovni, ktorú napríklad dosahujú diaľničné úseky okolo Bratislavy, z toho dôvodu je stavaný tento úsek len v polovičnom profile. Ale potenciál, ktorý vytvára, či už priemyselná zóna na poľskej strane, či už firmy v žilinskom VÚC, je veľký a bude naozaj využitý,“ skonštatoval Gajdoš.



Úsek diaľnice D3 stavia združenie firiem Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Generálny riaditeľ Váhostav-SK Ján Kato podotkol, že pri výstavbe mostov budú používať štyri technológie. „Bude to výsuvná skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou a bude tu použitá aj letmá betonáž. Najvyšší pilier pri týchto mostoch bude mať 77 metrov, čo je naozaj rarita v rámci slovenských stavieb,“ dodal Kato.

Hovorca spoločnosti Váhostav-SK Tomáš Halán doplnil, že počas zimných mesiacov sa bude detailne dopracovávať projektová dokumentácia. „Zároveň sa bude pripravovať stavenisko, stavebné dvory a prístupové cesty. No a reálne stavebníci začnú na tomto úseku stavať po skončení zimy. V zimných mesiacoch bude na stavbe pracovať približne 200 ľudí, v špičke, to znamená v letných mesiacoch, to bude do 500 zamestnancov všetkých štyroch spoločností,“ informoval Halán.