Uhrík bol vo vedení spoločnosti od roku 1991, teda od samého začiatku budovania podniku na Slovensku.
Autor TASR
Bratislava 19. júna (TASR) - V utorok ráno (20.6.) o 6. hodine vstúpia odborári vo Volkswagen Slovakia do ostrého štrajku. Bude to prvý štrajk v histórii bratislavského podniku. Aký dosah môže mať štrajk na podnik i celú ekonomiku Slovenska, uvádza vo svojom stanovisku, ktoré poskytol TASR, bývalý predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia a súčasný čestný prezident Zväzu automobilového priemyslu SR Jozef Uhrík.
Uhrík bol vo vedení spoločnosti od roku 1991, teda od samého začiatku budovania podniku na Slovensku. V rokoch 2002 až 2005 bol na čele predstavenstva spoločnosti.
"Situáciu vo Volkswagen Slovakia sledujem s veľkým znepokojením. Prípadný štrajk totiž môže zásadne poškodiť nielen samotným zamestnancom, ale aj celej ekonomike. Za môjho pôsobenia v spoločnosti Volkswagen Slovakia totiž prišlo k dvom prípadom, keď mali odborári prehnané požiadavky, a tak na základe rozhodnutia vedenia koncernu došlo k presunu výroby do inej krajiny. Prvý prípad sa udial v španielskej Pamplone. Odtiaľ sa kvôli štrajku presunula výroba Volkswagen Polo k nám na Slovensko. Celý presun sa udial veľmi rýchlo. Druhý veľmi podobný prípad sa stal v Barcelone. Aj vtedy sa k nám na Slovensko presunula časť výroby modelu SEAT Ibiza až na dva roky (2003-2005)," uvádza Uhrík.
Podľa neho v oboch krajinách prišli o miesta mnohí zamestnanci a negatívne sa to odrazilo aj na ekonomických výsledkoch. "Chcem sa preto obrátiť na obe strany, hlavne na odborárov, sadnite si znovu za rokovací stôl a nájdite kompromis. Ostrý štrajk nikomu nepomôže a nič nevyrieši. Naša ekonomika je postavená na automobilovom priemysle. Nemôžeme si s touto pozíciou dovoliť hazardovať. Navyše, ak Volkswagen Slovakia momentálne zamestnáva 12.300 ľudí a ďalších vyše 50.000 ľudí pracuje v subdodávateľských firmách. Štrajk môže spôsobiť stratu dôvery vedenia spoločnosti, ktorá sa ťažko získavala a teraz o ňu môžeme ľahko prísť. Situácia je vážna, ale vyriešiť sa dá jedine so zachovaním pokoja pri rokovacom stole," zdôrazňuje Uhrík.
Uhrík bol vo vedení spoločnosti od roku 1991, teda od samého začiatku budovania podniku na Slovensku. V rokoch 2002 až 2005 bol na čele predstavenstva spoločnosti.
"Situáciu vo Volkswagen Slovakia sledujem s veľkým znepokojením. Prípadný štrajk totiž môže zásadne poškodiť nielen samotným zamestnancom, ale aj celej ekonomike. Za môjho pôsobenia v spoločnosti Volkswagen Slovakia totiž prišlo k dvom prípadom, keď mali odborári prehnané požiadavky, a tak na základe rozhodnutia vedenia koncernu došlo k presunu výroby do inej krajiny. Prvý prípad sa udial v španielskej Pamplone. Odtiaľ sa kvôli štrajku presunula výroba Volkswagen Polo k nám na Slovensko. Celý presun sa udial veľmi rýchlo. Druhý veľmi podobný prípad sa stal v Barcelone. Aj vtedy sa k nám na Slovensko presunula časť výroby modelu SEAT Ibiza až na dva roky (2003-2005)," uvádza Uhrík.
Podľa neho v oboch krajinách prišli o miesta mnohí zamestnanci a negatívne sa to odrazilo aj na ekonomických výsledkoch. "Chcem sa preto obrátiť na obe strany, hlavne na odborárov, sadnite si znovu za rokovací stôl a nájdite kompromis. Ostrý štrajk nikomu nepomôže a nič nevyrieši. Naša ekonomika je postavená na automobilovom priemysle. Nemôžeme si s touto pozíciou dovoliť hazardovať. Navyše, ak Volkswagen Slovakia momentálne zamestnáva 12.300 ľudí a ďalších vyše 50.000 ľudí pracuje v subdodávateľských firmách. Štrajk môže spôsobiť stratu dôvery vedenia spoločnosti, ktorá sa ťažko získavala a teraz o ňu môžeme ľahko prísť. Situácia je vážna, ale vyriešiť sa dá jedine so zachovaním pokoja pri rokovacom stole," zdôrazňuje Uhrík.