Bude potrebovať inžinierov a informatikov, ktorí budú vyvíjať autonómne autá.
Autor TASR
Londýn 20. júna (TASR) - Napriek brexitu automobilka Jaguar Land Rover (JLR) oznámila, že v blízkej budúcnosti vytvorí ďalších 5000 pracovných miest. Bude potrebovať inžinierov a informatikov, ktorí budú vyvíjať autonómne autá. Vedenie koncernu o tom informovalo v pondelok (19.6.). Väčšina pracovných miest vznikne vo Veľkej Británii. Počet zamestnancov JLR dosiahol viac ako 40.000. Z nich prevažná časť pôsobí na ostrovoch.
Automobilka JLR bola v minulých rokoch jedným z najúspešnejších britských priemyselných podnikov. V rokoch 2009 až 2016 zvýšila ročnú výrobu vozidiel o takmer 400 % na 583.000. Do roku 2020 chce ich produkciu zvýšiť na jeden milión. Úspech na trhu jej priniesol terénny model Land Rover. Vlani došlo k prelomu aj v sesterskej fabrike Jaguar. Na trh začala dodávať terénny model F-Pace.
Šéf JLR Ralf Speth sa obáva roku 2019, v ktorom dôjde k odchodu Veľkej Británie z Európskej únie. „Tvrdý brexit by nás poškodil silnejšie než väčšinu našich konkurentov,“ uviedol ešte v marci pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Trh kontinentálnej Európy je pre koncern dôležitý ako odbytisko a súčasne má na jej území množstvo dôležitých subdodávateľov.
Neistota spojená s brexitom viedla vlani k poklesu investícií do priemyslu. K nemu došlo prvýkrát od svetovej finančnej krízy pred ôsmimi rokmi.
Automobilka JLR bola v minulých rokoch jedným z najúspešnejších britských priemyselných podnikov. V rokoch 2009 až 2016 zvýšila ročnú výrobu vozidiel o takmer 400 % na 583.000. Do roku 2020 chce ich produkciu zvýšiť na jeden milión. Úspech na trhu jej priniesol terénny model Land Rover. Vlani došlo k prelomu aj v sesterskej fabrike Jaguar. Na trh začala dodávať terénny model F-Pace.
Šéf JLR Ralf Speth sa obáva roku 2019, v ktorom dôjde k odchodu Veľkej Británie z Európskej únie. „Tvrdý brexit by nás poškodil silnejšie než väčšinu našich konkurentov,“ uviedol ešte v marci pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Trh kontinentálnej Európy je pre koncern dôležitý ako odbytisko a súčasne má na jej území množstvo dôležitých subdodávateľov.
Neistota spojená s brexitom viedla vlani k poklesu investícií do priemyslu. K nemu došlo prvýkrát od svetovej finančnej krízy pred ôsmimi rokmi.