Jaguar Land Rover je už štvrtou automobilkou, ktorá sa rozhodla usídliť na Slovensku.
Autor TASR
Viedeň/Bratislava 12. decembra (TASR) - Rakúsky denník Die Presse v dnešnom vydaní venuje zvýšenú pozornosť príchodu britského výrobcu luxusných automobilov na Slovensko.
V úvode zdôrazňuje, že Jaguar Land Rover (JLR) je už štvrtým výrobcom (sektora), ktorý sa rozhodol usídliť na Slovensku a postaviť závod v západoslovenskej Nitre. Potvrdili to zástupcovia koncernu a slovenskej vlády podpisom investičnej zmluvy v piatok (11. 12.) v Bratislave.
Automobilka, ktorá patrí do indického koncernu Tata Motors, preinvestuje na Slovensku spolu 1,5 miliardy eur, ktorými sa vytvorí do 4000 pracovných miest. Spolu so subdodávateľmi má investícia priniesť do 8000 pracovných miest.
Agentúra Reuters uvádza vyjadrenie ministra hospodárstva Vazila Hudáka, že investícia JLR vytvorí u subdodávateľov až 12.000 pracovných miest.
Začiatok výstavby výrobných hál v priemyselnom parku pri Nitre je naplánovaný na jar budúceho roku; prvé autá zídu z montážneho pásu v roku 2018. V prvej fáze sa bude montovať 150.000 vozidiel ročne; do desiatich rokov by mala ich výroba vzrásť na 300.000 ročne.
Denník v dnešnom vydaní cituje vyjadrenie premiéra SR Roberta Fica: "Je to obrovský úspech našej krajiny, ktorý potvrdzuje, že máme stabilné a pevné podnikateľské prostredie".
Výstavba prvého závodu JLR na európskej pevnine je dôležitým krokom v rámci globálnej stratégie koncernu po významných investíciách vo Veľkej Británii, Indii a v Číne, konštatoval šéf JLR Ralf Speth. Slovensko sa veľmi dobre etablovalo ako výrobca automobilov a má celosvetovo veľmi dobré meno v kvalite akostnej produkcie.
JLR sa usádza na Slovensku ako štvrtý výrobca automobilov. V krajine už majú svoje závody nemecký Volkswagen, juhokórejská Kia aj francúzska automobilka Peugeot. Už teraz SR vyrába na obyvateľa najviac áut na svete. V sektore pracuje 80.000 ľudí. Experti na Slovensku očakávajú, že nová investícia prispeje k hospodárskemu rastu krajiny. Už vo fáze výstavby v roku 2016 má JLR podľa Die Presse zvýšiť rast hrubého domáceho produktu o 0,3 %. Reuters uvádza, že slovenský HDP vzrastie až o 0,8 %, keď sa výroba pri Nitre rozbehne.
Automobilový priemysel má na slovenskej priemyselnej produkcii 43-% podiel. Krajina s 5,4 milióna obyvateľmi vyrobí tento rok takmer jeden milión osobných vozidiel.
Nová kapacita JLR bude spolupracovať s britskými továrňami v Castle Bromwichi, v Solihulli v strednom Anglicku a v severozápadnom Halewoode.
Stručnú informáciu o podpise investičnej dohody medzi slovenskou vládou a JLR priniesla aj nemecká agentúra DPA.
Portál iDNES informuje o výstavbe automobilky JLR pod titulkom Slováci si ťapli s Jaguarom, automobilka v krajine investuje miliardu libier. Portál cituje vyjadrenie Roberta Fica: "Je to obrovský úspech pre Slovensko. V náš prospech rozhodlo niekoľko kľúčových faktorov. Sme presvedčení, že máme kvalifikovanú pracovnú silu. Slovensko má stabilné a kvalitné podnikateľské prostredie."
Portál tiež uviedol, že o investíciu sa popri Slovensku uchádzali aj Česko, Poľsko, Maďarsko a Turecko. Neskôr sa výber zúžil na Poľsko a Slovensko.
Prečítajte si tiež:
Vláda podpísala investičnú zmluvu s automobilkou Jaguar Land Rover
Vláda podpísala investičnú zmluvu s automobilkou Jaguar Land Rover
V úvode zdôrazňuje, že Jaguar Land Rover (JLR) je už štvrtým výrobcom (sektora), ktorý sa rozhodol usídliť na Slovensku a postaviť závod v západoslovenskej Nitre. Potvrdili to zástupcovia koncernu a slovenskej vlády podpisom investičnej zmluvy v piatok (11. 12.) v Bratislave.
Automobilka, ktorá patrí do indického koncernu Tata Motors, preinvestuje na Slovensku spolu 1,5 miliardy eur, ktorými sa vytvorí do 4000 pracovných miest. Spolu so subdodávateľmi má investícia priniesť do 8000 pracovných miest.
Agentúra Reuters uvádza vyjadrenie ministra hospodárstva Vazila Hudáka, že investícia JLR vytvorí u subdodávateľov až 12.000 pracovných miest.
Začiatok výstavby výrobných hál v priemyselnom parku pri Nitre je naplánovaný na jar budúceho roku; prvé autá zídu z montážneho pásu v roku 2018. V prvej fáze sa bude montovať 150.000 vozidiel ročne; do desiatich rokov by mala ich výroba vzrásť na 300.000 ročne.
Denník v dnešnom vydaní cituje vyjadrenie premiéra SR Roberta Fica: "Je to obrovský úspech našej krajiny, ktorý potvrdzuje, že máme stabilné a pevné podnikateľské prostredie".
Výstavba prvého závodu JLR na európskej pevnine je dôležitým krokom v rámci globálnej stratégie koncernu po významných investíciách vo Veľkej Británii, Indii a v Číne, konštatoval šéf JLR Ralf Speth. Slovensko sa veľmi dobre etablovalo ako výrobca automobilov a má celosvetovo veľmi dobré meno v kvalite akostnej produkcie.
JLR sa usádza na Slovensku ako štvrtý výrobca automobilov. V krajine už majú svoje závody nemecký Volkswagen, juhokórejská Kia aj francúzska automobilka Peugeot. Už teraz SR vyrába na obyvateľa najviac áut na svete. V sektore pracuje 80.000 ľudí. Experti na Slovensku očakávajú, že nová investícia prispeje k hospodárskemu rastu krajiny. Už vo fáze výstavby v roku 2016 má JLR podľa Die Presse zvýšiť rast hrubého domáceho produktu o 0,3 %. Reuters uvádza, že slovenský HDP vzrastie až o 0,8 %, keď sa výroba pri Nitre rozbehne.
Automobilový priemysel má na slovenskej priemyselnej produkcii 43-% podiel. Krajina s 5,4 milióna obyvateľmi vyrobí tento rok takmer jeden milión osobných vozidiel.
Nová kapacita JLR bude spolupracovať s britskými továrňami v Castle Bromwichi, v Solihulli v strednom Anglicku a v severozápadnom Halewoode.
Stručnú informáciu o podpise investičnej dohody medzi slovenskou vládou a JLR priniesla aj nemecká agentúra DPA.
Portál iDNES informuje o výstavbe automobilky JLR pod titulkom Slováci si ťapli s Jaguarom, automobilka v krajine investuje miliardu libier. Portál cituje vyjadrenie Roberta Fica: "Je to obrovský úspech pre Slovensko. V náš prospech rozhodlo niekoľko kľúčových faktorov. Sme presvedčení, že máme kvalifikovanú pracovnú silu. Slovensko má stabilné a kvalitné podnikateľské prostredie."
Portál tiež uviedol, že o investíciu sa popri Slovensku uchádzali aj Česko, Poľsko, Maďarsko a Turecko. Neskôr sa výber zúžil na Poľsko a Slovensko.