Predaj značiek je súčasťou väčšieho projektu na prevzatie konkurenčnej pivovarníckej firmy SAB Miller. Informovali o tom agentúra Bloomberg a server BBC.
Autor TASR
Londýn/Brusel 19. apríla (TASR) - Pivovarnícka spoločnosť AB InBev súhlasila s ponukou japonskej firmy Asahi na prevzatie európskych značiek piva Grolsch a Peroni. Predaj značiek je súčasťou väčšieho projektu na prevzatie konkurenčnej pivovarníckej firmy SAB Miller. Informovali o tom agentúra Bloomberg a server BBC.
AB InBev podľa Bloombergu prijal ponuku japonskej pivovarníckej firmy Asahi v hodnote 2,55 miliardy eur. Akvizícia zahrňuje aj britskú značku Meantime. Tá spolu so značkami Peroni a Grolsch patrí do portfólia spoločnosti SAB Miller. Tá prevzala Meantime minulý rok.
Predaj značiek by mal čiastočne riešiť požiadavky regulačných úradov v súvislosti s prevzatím firmy SABMiller spoločnosťou AB InBev. Pivovarnícke koncerny sa na akvizícii dohodli minulý rok a aby získali súhlas úradov, musia predať časť aktív.
Akvizícia spomínaných značiek bude pre japonskú Asahi najväčšou zahraničnou akvizíciou na trhu s pivom. Vďaka nej sa dostane na európsky trh s pivom, na ktorom zatiaľ nepôsobí. Zároveň tak zníži svoju závislosť od domáceho trhu, na ktorom dopyt po pive klesá v dôsledku znižujúceho sa počtu obyvateľov.
"Peroni aj Grolsch sú vynikajúce značky s dostatočne veľkým podielom na trhoch Talianska, Holandska a Británie," povedal pre Bloomberg analytik Duncan Fox. Ako dodal, akvizícia umožní firme Asahi distribuovať vlastné značky cez tieto siete na európsky trh a opačne, európske značky môže dodať na trh Japonska.
Čo sa týka akvizície firmy SAB Miller, ak sa ju podarí dokončiť, spojený koncern sa bude na celosvetovej produkcii s pivom podieľať takmer tretinou. Obe firmy zároveň predpokladajú, že po dokončení akvizície sa im ročne podarí znížiť náklady minimálne o 1,4 miliardy USD.
(1 EUR = 1,1306 USD)
AB InBev podľa Bloombergu prijal ponuku japonskej pivovarníckej firmy Asahi v hodnote 2,55 miliardy eur. Akvizícia zahrňuje aj britskú značku Meantime. Tá spolu so značkami Peroni a Grolsch patrí do portfólia spoločnosti SAB Miller. Tá prevzala Meantime minulý rok.
Predaj značiek by mal čiastočne riešiť požiadavky regulačných úradov v súvislosti s prevzatím firmy SABMiller spoločnosťou AB InBev. Pivovarnícke koncerny sa na akvizícii dohodli minulý rok a aby získali súhlas úradov, musia predať časť aktív.
Akvizícia spomínaných značiek bude pre japonskú Asahi najväčšou zahraničnou akvizíciou na trhu s pivom. Vďaka nej sa dostane na európsky trh s pivom, na ktorom zatiaľ nepôsobí. Zároveň tak zníži svoju závislosť od domáceho trhu, na ktorom dopyt po pive klesá v dôsledku znižujúceho sa počtu obyvateľov.
"Peroni aj Grolsch sú vynikajúce značky s dostatočne veľkým podielom na trhoch Talianska, Holandska a Británie," povedal pre Bloomberg analytik Duncan Fox. Ako dodal, akvizícia umožní firme Asahi distribuovať vlastné značky cez tieto siete na európsky trh a opačne, európske značky môže dodať na trh Japonska.
Čo sa týka akvizície firmy SAB Miller, ak sa ju podarí dokončiť, spojený koncern sa bude na celosvetovej produkcii s pivom podieľať takmer tretinou. Obe firmy zároveň predpokladajú, že po dokončení akvizície sa im ročne podarí znížiť náklady minimálne o 1,4 miliardy USD.
(1 EUR = 1,1306 USD)