DPH v Japonsku vzrástla od začiatku apríla z 5 % na 8 %. Vláda chce týmto spôsobom prispieť ku konsolidácii verejných financií.
Autor TASR
Tokio 25. apríla (TASR) - Zvýšenie dane z pridanej hodnoty (DPH) sa v Japonsku výrazne prejavilo na zrýchlení rastu spotrebiteľských cien. Informovala o tom agentúra DPA.
V hlavnom meste Tokiu sa tempo rastu spotrebiteľských cien citeľne zvýšilo. Medziročná miera inflácie vyskočila v apríli na 2,9 % z 1,3 % v marci, uviedla dnes japonská vláda. Jadrová inflácia, bez započítania cien čerstvých potravín, sa zvýšila z 1 % na 2,7 %, čo je najviac od roku 1992.
DPH v Japonsku vzrástla od začiatku apríla z 5 % na 8 %. Vláda chce týmto spôsobom prispieť ku konsolidácii verejných financií.
Tempo rastu spotrebiteľských cien v celom Japonsku sa v marci zvýšilo na 1,6 % z 1,5 %. Údaje o inflácii v celej krajine sú zverejňované o mesiac neskôr, ako údaje pre hlavné mesto Tokio.
Cenové tlaky v Japonsku sa od posledného kola uvoľnenia menovej politiky japonskou centrálnou bankou (BoJ) pred rokom výrazne zvýšili. Cieľom BoJ je vyviesť ekonomiku krajiny z dlhoročnej deflácie a do konca roka 2015 zvýšiť medziročné tempo rastu spotrebiteľských cien na 2 %.
V hlavnom meste Tokiu sa tempo rastu spotrebiteľských cien citeľne zvýšilo. Medziročná miera inflácie vyskočila v apríli na 2,9 % z 1,3 % v marci, uviedla dnes japonská vláda. Jadrová inflácia, bez započítania cien čerstvých potravín, sa zvýšila z 1 % na 2,7 %, čo je najviac od roku 1992.
DPH v Japonsku vzrástla od začiatku apríla z 5 % na 8 %. Vláda chce týmto spôsobom prispieť ku konsolidácii verejných financií.
Tempo rastu spotrebiteľských cien v celom Japonsku sa v marci zvýšilo na 1,6 % z 1,5 %. Údaje o inflácii v celej krajine sú zverejňované o mesiac neskôr, ako údaje pre hlavné mesto Tokio.
Cenové tlaky v Japonsku sa od posledného kola uvoľnenia menovej politiky japonskou centrálnou bankou (BoJ) pred rokom výrazne zvýšili. Cieľom BoJ je vyviesť ekonomiku krajiny z dlhoročnej deflácie a do konca roka 2015 zvýšiť medziročné tempo rastu spotrebiteľských cien na 2 %.