Sharp sa okrem iného obáva aj rozšírenia dlhovej krízy na ďalšie ekonomiky eurozóny, čo ešte viac zasiahne dopyt na tomto trhu, ktorý je pre japonských exportérov kľúčový.
Autor TASR
Tokio 2. augusta (TASR) - Japonský výrobca elektroniky Sharp plánuje zrušiť okolo 5000 pracovných miest, čo predstavuje 9 % jeho pracovnej sily.
Dôvodom je výrazne vyššia strata za 1. kvartál súčasného finančného roka, než firma zaznamenala za rovnaké obdobie finančného roka 2011/2012.
Sharp dnes informoval, že čistá strata za obdobie apríl až koniec júna dosiahla 138,4 miliardy jenov (1,44 miliardy eur), zatiaľ čo v 1. kvartáli 2011/2012 to bolo 49 miliárd jenov. Tržby sa prepadli o 28 % na 458,6 miliardy jenov. Príčinou je pokles dopytu po televízoroch, najmä z Japonska a Číny, ďalej klesajúce ceny a silný jen.
V reakcii na najnovšie výsledky spoločnosť očakáva za celý finančný rok vyššiu stratu než pôvodne prognózovala. Momentálne odhaduje, že strata dosiahne až 250 miliárd jenov namiesto 30 miliárd jenov, ktoré uvádzala v pôvodnej prognóze. Sharp sa okrem iného obáva aj rozšírenia dlhovej krízy na ďalšie ekonomiky eurozóny, čo ešte viac zasiahne dopyt na tomto trhu, ktorý je pre japonských exportérov kľúčový.
Dôvodom je výrazne vyššia strata za 1. kvartál súčasného finančného roka, než firma zaznamenala za rovnaké obdobie finančného roka 2011/2012.
Sharp dnes informoval, že čistá strata za obdobie apríl až koniec júna dosiahla 138,4 miliardy jenov (1,44 miliardy eur), zatiaľ čo v 1. kvartáli 2011/2012 to bolo 49 miliárd jenov. Tržby sa prepadli o 28 % na 458,6 miliardy jenov. Príčinou je pokles dopytu po televízoroch, najmä z Japonska a Číny, ďalej klesajúce ceny a silný jen.
V reakcii na najnovšie výsledky spoločnosť očakáva za celý finančný rok vyššiu stratu než pôvodne prognózovala. Momentálne odhaduje, že strata dosiahne až 250 miliárd jenov namiesto 30 miliárd jenov, ktoré uvádzala v pôvodnej prognóze. Sharp sa okrem iného obáva aj rozšírenia dlhovej krízy na ďalšie ekonomiky eurozóny, čo ešte viac zasiahne dopyt na tomto trhu, ktorý je pre japonských exportérov kľúčový.